Cu toate că atacurile cibernetice asupra ATM-urilor sunt în creştere, băncile nu sunt foarte îngrijorate de pierderile financiare, deşi îşi cunosc vulnerabiltatea.
Potrivit unui studiu al Kaspersky Lab B2B International, doar 19% dintre bănci sunt îngrijorate de atacurile asupra ATM-urilor, în ciuda creşterii nivelului de malware care ţinteşte această parte a infrastructurii băncilor. În 2016, analiza ameninţărilor raportate arată o creştere cu 20% a malware-ului la ATM comparativ cu 2015.
„Combaterea ameninţărilor aflate în continuă schimbare şi care le vizează atât propria infrastructură IT, cât şi conturile clienţilor, este o provocare zilnică pentru instituţiile financiare. Pentru a răspunde eficient la această stare de fapt, astfel încât să protejeze toate punctele vulnerabile, trebuie ca industria serviciilor financiare să aibă câteva componente cheie: să construiască o protecţie puternică şi integrată împotriva atacurilor cu ţintă precisă, să adopte securitatea anti-fraudă multi-channel şi să obţină informaţii utile privind evoluţia ameninţărilor', a declarat Veniamin Levtsov, vicepreşedinte, Enterprise Business la Kaspersky Lab.
Studiul precizează că instituţiile financiare se află permanent sub presiunea de a-şi îmbunătăţi securitatea, având în vedere că trebuie să facă faţă unor tendinţe precum trecerea la mobile banking, care le expun la riscul tot mai mare al atacurilor cibernetice. Potrivit studiului, clienţii joacă un rol important în evidenţierea incidentelor de securitate, un sfert (24%) dintre instituţiile financiare spunând că unele dintre ameninţările pe care le-au întâlnit în 2016 au fost identificate şi raportate de către clienţi.
Conform cercetării realizate de Kaspersky Lab şi B2B International, investiţiile în securitate sunt o prioritate pentru bănci şi instituţii financiare. "Pentru că sunt afectate de atacuri atât la nivelul propriei infrastructuri, cât şi împotriva clienţilor, băncile de retail cheltuiesc de trei ori mai mult pe securitatea IT comparativ cu instituţii din alte domenii, comparabile ca mărime”.
64% dintre bănci spun că vor aloca fonduri pentru îmbunătăţirea securităţii IT, pentru a respecta cerinţele autorităţilor de reglementare, ale top managementului şi chiar ale clienţilor, apreciază studiul.