Reţelele sociale au devenit un reper important pentru recrutori, care caută să afle mai multe informaţii despre personalitatea candidaţilor în afara competenţelor profesionale, potrivit unui studiu al companiei de recrutare Trenkwalder, dat astăzi publicităţii.
Social Media a provocat schimbări importante în relaţia dintre recrutori şi candidaţi, devenind o sursă importantă de informaţii în procesul de recrutare. Peste jumătate dintre persoanele cu calificare şi studii superioare recrutate de Trenkwalder în cursul acestui an au conturi pe LinkedIn, de exemplu, relevă studiul.
Reţelele sociale au devenit un reper important pentru recrutori, care caută să releve şi alte aspecte ale personalităţii candidaţilor în afara competenţelor profesionale. Cu toate acestea, faptul că un candidat are sau nu cont pe reţeaua LinkedIn, de exemplu, nu contribuie ultimativ la decizia de angajare. De asemenea, existenţa unui cont pe Facebook nu are relevanţă decât pentru conturarea profilului personal - cu excepţia cazurilor speciale când natura jobului necesită o persoană deosebit de discretă.
"Avantajul unui cont LinkedIn, de exemplu, constă în uşurarea sarcinii recrutorului de a găsi candidatul şi de a colecta informaţiile mai rapid. Sunt mulţi profesionişti de top din toate domeniile care nu au cont pe nicio reţea socială şi totuşi aceasta nu-i face cu nimic mai puţin atractivi profesional pentru recrutori. Social Media este o sursă de informaţii din ce în ce mai importantă, dar nu încă un element eliminatoriu", a declarat directorul general al Trenkwalder, Bogdan Florea. Dimensiunea reţelei de prieteni contează
Un element important urmărit de recrutori, atunci când studiază conturile de social media ale candidaţilor, este să releve dimensiunile reţelei de prieteni ai persoanei respective. Acesta este un criteriu foarte important pentru candidaţii în domeniile care necesită multă interacţiune cu persoane din afara companiei, precum vânzările.
Pe de altă parte, reţeaua socială Facebook este considerată a avea o relevanţă destul de mică, întrucât recrutorii o asociază exclusiv cu viaţa privată a candidaţilor. Evident, în cazul în care viaţa privată aşa cum este ea oglindită pe contul de Facebook al unui candidat contravine cu valorile morale ale angajatorului, atunci persoana respectivă va fi evitată.
!În România, impactul Facebook nu este nici pe departe comparabil cu cel pe care-l are în alte ţări din UE. Pe de altă parte, inexistenţa unui cont pe Facebook se poate constitui într-un avantaj pentru candidaţii la anumite poziţii care impun o maximă discreţie personală!, a precizat Florea. Pentru ce posturi este important contul de Facebook
Singurele domenii pentru care contul pe reţeaua Facebook contează sunt: media, marketing şi vânzări, pentru că denotă gradul de interacţiune personală de care este capabil candidatul.
Studiul realizat de Trenkwalder s-a bazat pe constatările din cursul campaniilor de selectare a candidaţilor pentru clienţii săi, derulate anul acesta.