Astra, ultima frontieră

Opel a prezentat a şaptea versiune a modelului său de clasă compactă, berlina, cu prilejului unui drive-test internaţional organizat în Antalya.

Până în această toamnă, gama Astra era formată dintr-un hatchback cu cinci portiere, două cu trei uşi, botezate GTC, respectiv, OPC, un break, un coupé-cabriolet numit TwinTop şi chiar un furgon care nu se comercializează la noi.

Mai târziu decât s-ar fi putut mulţi aştepta, mai cu seamă esteuropenii cărora le este în primul rând destinată, berlina a completat portofoliul modelului Opel de clasă compactă. Am avut ocazia să o testăm în cadrul pitoresc oferit de drumurile sinuoase din Antalya, cu prilejul evenimentului de lansare internaţională găzduit de Turcia.

Spre lauda sa, Opel a reuşit să transforme hatch-ul, care a constituit baza de plecare a tuturor versiunilor de caroserie, într-un sedan deopotrivă plăcut ochiului şi apt pentru principala sa misiune - transportarea familiilor numeroase cu multe bagaje.

Judecând după halul în care arată cele mai multe berline mici de pe piaţă, mai că te-ai gândi că realizarea acestui gen de maşină e o încercare prea grea pentru majoritatea constructorilor. La drept vorbind, e doar o chestiune de interes. Sau, mai degrabă, de lipsa acestuia. Producătorii nu înţeleg să se chinuiesc prea mult ca să scoată o maşină pe care oricum lumea o caută şi o cumpără strict pentru portbagaj.

Chiar dacă nu este o frumuseţ e, Opel Astra Sedan arată ca o maşină normală din toate unghiurile. Pasagerii din spate beneficiază de mai mult loc, datorită ampatamentului mărit cu nouă centimetri. Spaţiul pentru bagaje a fost cu grijă alipit caroseriei în două volume.

Posesorii beneficiază acum de 490 de litri în care să-şi poată rândui genţile, cutiile şi, în general, toate obiectele pe care ar dori să le transporte din punctul A în punctul B. Echipat cu unul dintre cele două motoare pe benzină (1.6 - 115 CP, 1.8 - 140 CP) sau două pe motorină (1.3 - 90 CP, 1.7 - 100 CP), Opel Astra Sedan, disponibil în România la un preţ cu 400 de euro mai mare decât al versiunii hatchback, nu va fi niciodată un sprinter, dar s-ar putea dovedi un alergă tor de cursă lungă cu performanţ e mulţumitoare.