Asfaltări fără licitaţii

Reabilitarea unui sector de un km de şosea la intrarea în municipiul Slobozia a făcut obiectul unei înţelegeri între constructorul ADP Colas Constanţa şi Primăria Slobozia, fără a se mai organiza licitaţie publică.

Valoarea lucrării a ajuns la 2,7 milioane lei, după ce consilierii locali au aprobat o ajustare a valorii iniţiale, fără să-l întrebe pe primarul Gabi Ionaşcu de ce banul public s-a alocat în mod direct firmei de drumuri.

Refacerea carosabilului pe cei 1.000 m situaţi pe DN 21C, la ieşirea spre Autostrada Soarelui, s-a făcut în urma unor solicitări adresate Ministerului Transporturilor, care a alocat la sfârşitul anului trecut 500.000 lei. De la bugetul local s-a completat suma şi urma să se organizeze licitaţia pentru atribuirea noii lucrări. Asta în teorie, căci în practică primarul Gabi Ionaşcu s-a folosit de un contract semnat anterior cu firma din Constanţa pentru 15 dintre străzile din municipiu. Deşi era vorba de o lucrare nouă, el a introdus şi reabilitarea sectorului de pe DN 21C în planul de investiţii, la capitolul „Lucrări în continuare“. Apoi a semnat un act adiţional, oferind firmei din Constanţa un bonus bugetar de 30% faţă de înţelegerea anterioară, de 9 milioane de lei. „Era greoaie procedura de licitaţie, iar drumul trebuia reabilitat“, s-a justificat primarul.   La rândul lui, reprezentantul firmei Colas, Ion Tivadaru, explică felul în care s-a făcut socoteala: „Am luat din vechiul contract valorile pe străzile din municipiu şi le-am raportat la lăţimea şi lungimea sectorului ce trebuia reabilitat. Aşa am ajuns la cele 27 de miliarde de lei vechi, valoare acceptată de ambele părţi“.