Facebook, alături de un grup de universitari, asociații și companii de tehnologie, va lansa un fond de cercetare, dotat cu resurse de 14 de milioane de dolari, în scopul a ajuta publicul să distingă între conținuturile jurnalistice și să identifice informațiile false.
Inițiativa va fi condusă de către Școala de jurnalism de la The City University of New York (CUNY) și va fi finanțată de către Facebook, Fundația Ford, motorul de căutare Mozilla, specialistul în start-up-uri Betaworks, Fundația John S. et James L. Knight, compania tehnologică AppNexus, Fundația Tow și fondul filantropic Craig Newmark. Proiectul are drept scop ameliorarea încrederii în jurnalism în întreaga lume și ajutarea internauților de a-și face o opinie în cunoștință de cauză cu privire la informațiile pe care le citesc online și apoi le distribuie, anunță Agerpres.
Mai multe instituții, printre Sciences Po din Franța, centrul european pentru jurnalism din Olanda sau Societatea Editorilor din Asia, cu sediul la Hong Kong, s-au angajat să contribuie la cercetările acestui proiect, denumit "'News Integrity Initiative".