Arhitecţii străini critică autostrada suspendată a lui Oprescu

Arhitecţii francezi spun că autostrada suspendată nu va rezolva problema traficului şi va atrage şi mai multe maşini.

Primarul general al Bucureştiului, Sorin Oprescu, a fost puternic criticat de către specialişti în arhitectură şi urbanism francezi. Arhitecţii spun că proiectul va atrage şi mai multe maşini şi va rezolva problema traficului doar pentru moment. "Este clar ca soluţiile care au funcţionat în anii '70 nu pot rezolva problemele din traficul de astăzi", spune Alain Bourdin profesor de urbanism la Universitatea Paris Est, citat de AFP. În opinia acestuia, autorităţile nu pot limita traficul maşinilor până când nu oferă o alternativă reală, adică un transport public foarte bine pus la punct. 1,5 miliarde de euro pentru un drum din visul primarului general Construcţia autostrăzii suspendate din Capitala României ar putea avea un cost de 1,5 miliarde de euro. Sunt prevăzute şase benzi şi să treacă prin mai multe cartiere rezidenţiale, inclusiv peste unul dintre cele mai mari parcuri bucureştene, Herestrău. "Asta înseamnă că un kilometru va costa mai mult de 100 milioane de euro, pe când media europeană este de cinci milioane", a declarat Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul. Cu toate acestea, edilul Capitalei a declarat prioritar acest proiect, pe care vrea să îl termine până în 2016. "Fondurile nu vor veni de la buget. Va fi construită prin parteneriat public - privat. Investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud s-au arătat interesaţi de proiect", a declarat Sorin Oprescu. Dacă autostrăzile urbane sunt populare în oraşele mari din Asia, în vestul Europei prioritatea o reprezintă reducerea traficului şi a aglomeraţiei din oraşe. "Pe termen scurt, o nouă autostradă ar putea da tendinţa de calmare a congestiei din trafic, dar după un timp acesta atrage doar mai multe maşini", susţine Gruia Bădescu, un expert în planificare urbană şi doctorand la Cambridge. În plus, după experienţa unor probleme asemănătoare, autorităţile din mai multe oraşe franceze ca Marsilia sau Grenoble au decis să demoleze şoselele suspendate construite peste cartiere. În schimb, "Bucureştiul se confruntă cu două probleme majore: de pe o parte lipsa de cultură administrativă a urbanismului şi, pe de altă parte, absenţa dialogului între autorităţi şi comunitate", a declarat Gabriel Pascariu, un profesor de la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu, din Bucureşti, citat de tvrinfo.ro. Cert este că numărul de autovehicule s-a dublat în ultimii 10 de ani, iar infrasctructura Capitalei a rămas aceeaşi de mai bine de 20 de ani. "Este evident că soluţiile care erau bune în anii 1970 nu pot rezolva blocajele de trafic de astăzi", a mai adăugat profesorul universitar Alain Bourdin.