Ar putea deveni realitate: mâncarea consumată la birou, verificată de inspectori

Alimentaţia nesănătoasă aduce zilnic multe milioane de dolari pierdere marilor firme private din întreaga lume. Studiile arată că dacă ar exista un control al alimentelor consumate de către angajaţi la locul de muncă, numărul celor care se îmbolnăvesc şi au nevoie de zile libere ar scădea.

În urma unui studiu efectuat în Marea Britanie, cercetătorii au descoperit că angajaţii din mediul privat îşi iau adesea zile libere deoarece starea lor de sănătate nu le permite să mai lucreze. Pentru a evita şi a reduce asemenea situaţii, oamenii de ştiinţă propun înfiinţarea unei "poliţii alimentare", relatează jurnaliştii de la Daily Telegraph.

Statisticile au arătat că în orice moment al anului, 3% dintre angajaţi se află acasă deoarece nu se simt bine. Anual, numai în Marea Britanie, se pierd 175 de milioane de zile de muncă din cauza alimentaţiei proaste. Conform calculelor, economia pierde peste 100 de miliarde de lire sterline.

O astfel de măsură ar putea creşte profitul angajatorilor "Poliţiştii alimentaţiei" ar urma să monitorizeze atent şi să dea sfaturi atât celor care pregătesc diferite feluri de mâncare în cantinele care se adesează angajaţilor, cât şi angajaţilor care vin de acasa cu mâncarea pregătită.

Autorul studiului subliniază faptul că o astfel de măsură cum ar fi introducerea unor persoane care să urmărească alimentaţia angajaţilor, ar putea fi o soluţie foarte bună atât pentru îmbunătăţirea sănătăţii celor care muncesc cât şi o productivitate mai mare, implicit un profit mai bun pentru angajatori.