Noua Dacia Logan: Aproape la fel, dar de nerecunoscut

Deşi a rămas, în esenţă, berlina pe care o ştiam, Dacia Logan s-a metamorfozat, odată cu a doua generaţie, într-o maşină aproape modernă

Are ESP, patru airbaguri în standard (e drept, doar pentru locurile din faţă), cruise control, poate fi echipat cu un sistem multimedia deservit de un ecran tactil sau cu un motor viguros, de mic litraj şi, mai ales, de ultimă generaţie. Este noul Logan, una dintre vedetele actualei ediţii a Salonului auto de la Paris. Dincolo de aceste noutăţi remarcabile şi de look-ul tot mai cizelat, a doua generaţie a berlinei low-cost primordiale a rămas, în esenţă, maşina pe care o ştiam. Şi care a fost reprodusă în peste două milioane de exemplare, din 2004 încoace. Aceeaşi platformă tehnică, acelaşi profil, acelaşi portbagaj, practic aceleaşi dimensiuni, probabil acelaşi preţ minim (dacă nu cumva unul inferior, cum s-a întâmplat în cazul noului Sandero) şi încă niciun adversar cu adevărat periculos (Skoda Rapid şi Peugeot 301, prezentate şi ele la Paris, nu sunt tocmai modele low-cost, oricât ar încerca). DESIGN. Dacia se mândreşte cu noua înfăţişare a berlinei sale, una care, potrivit producătorului, emană "calitate şi robusteţe". Mai ales interiorul a căpătat un aer mai civilizat, dar nu şi în versiunea de bază, prevăzută cu o gaură pe consola centrală, acolo unde ar trebui să fie radio-CD-ul sau sistemul Media Nav (cu touchscreen, bluetooth, USB şi navigaţie). DIMENSIUNI. Dacia s-a mulţumit să comunice că noul Logan este doar "puţin mai mare" decât prima generaţie. Diferenţele sunt însă infime, de câţiva centimetri şi aceia "ciupiţi" de barele de protecţie redesenate. Ampatamentul a rămas neschimbat, la fel şi dimensiunea portbagajului. MOTORIZARI. Faţă de ultima versiune a primei generaţii, Logan 2 aduce un motor proaspăt în gama Dacia. Unitatea turbo pe benzină de numai 0.9 litri (cu trei cilindri), care dezvoltă însă 90 CP. DOTĂRI. Loganul vine nu doar cu ESP şi patru airbaguri (echipamente care ar face bine unei maşini care a primit, în prima ei versiune, numai trei stele la Euro NCAP), ci şi cu câteva sisteme potrivite cu ideea de confort. Cruise-controlul îşi face apariţia în premieră pe o maşină Dacia, iar sistemul Media Nav ajunge, după Lodgy şi Doker, şi pe Logan. Pentru cei care vor să dea liniştiţi cu spatele, au fost introduşi senzorii de parcare. PREŢURI. Nu se ştie, deocamdată, cât va cere Dacia pe cea mai ieftină versiune a noului Logan. Cel mai probabil, nu mai mult decât acum, adică 6.500 de euro. În Franţa, versiunea de bază va costa 7.700 de euro, adică la fel ca şi vechea generaţie. Cum Dacia a ieftinit gama Sandero (în România), ar fi o surpriză (neplăcută) să facă o mutare în sens invers cu Loganul. CONCURENŢI. Skoda şi Peugeot au prezentat, la Paris, două berline care vizează pieţele mai puţin dezvoltate. Chiar dacă beneficiază de o notorietate superioară, nici Rapid, nici 301 nu vor avea însă preţurile potrivite pentru a concura cu adevărat noul Logan. AM APRECIAT

  • apariţia sistemului ESP
  • designul cu aer germanic
  • inserarea în ofertă a unui motor modern, nou-nouţ, lansat de Renault chiar în acest an (0.9 TCe)

N-AM APRECIAT

  • păstrarea unor butoane si comenzi în locuri nepotrivite
  • refuzul de a introduce o cutie de viteze cu 6+1 trepte
  • comenzile sistemului cruise control, risipite pe volan şi pe consola centrală

CITIŢI ŞI:

  • "Dacia îşi vede lungul nasului". Ce spun specialiştii români despre modelele lansate la Paris
  • Logan 2 aşa cum nu l-ai văzut niciodată până acum. FOTO HD şi detalii incredibile
  • Noile Sandero şi Logan, lăudate de ziarişti şi de fani
  • Salonul de la Paris: Ziua Dacia. Ieri au fost prezentate noile modele Logan şi Sandero. Dacia ieftineşte noile modele. VEZI CU CÂT! | GALERIE FOTO
  • Cât va costa cea mai ieftină versiune a noului model Dacia Logan 2
  • Primele imagini cu Dacia Logan 2, a doua generaţie a berlinei low-cost