Deşi firma cu sigla jumătăţii de măr a avut de suferit cu China, compania vine cu o veste care va mulţimi clienţii fideli şi pregăteşte un serviciu de streaming care va concura Netflix şi Amazon în acest an.
Chiar dacă vânzările de iPhone au scăzut în ultimul trimestru al anului 2018, după avertismentul său de la începutul lunii ianuarie, Compania a asigurat piaţa cu o frumoasă creştere a diviziei sale de servicii, iar titlul Apple a crescut cu 6% pe Bursă, marţi seara.
Cifra de afaceri în acele ultime trei luni ale lui 2018 a coborât cu 5% până la 84,3 miliarde de dolari. Această cifră a scăzut cu un declin de 15% (52 miliarde de dolari) din cifra de afaceri a iPhone. Ca o revanşă, Mac, iPad şi accesoriile (căşti, ceasuri) au avut, dimportrivă, creşteri însemnate.
Serviciile, în creştere cu 19%
Mai presus de toate, serviciile şi-au văzut cifra de afaceri crescând cu 19%, cu puţin peste aşteptările analiştilor. Serviciile (vânzări iTunes, aplicaţiile, Apple Music) reprezintă acum 13% din cifra de afaceri Apple, un capitol căruia Tom Cook a insistat să-i prezinte rezultatele.
Există acum 1,4 miliarde de aparate Apple active pe piaţă, din care 900 de milioane de iPhone. Compania încarcă deci să exploateze acest ecosistem şi pregăteşte un serviciu de streaming care va concura Netflix şi Amazon în acest an.
Potrivit Variety, Apple a investit mai mult de 1 miliard de dolari pentru a dezvolta programe originale, de oferit lui Steven Spielberg, Oprah şi Jennifer Aniston, mai ales. Cu 245 de miliarde de dolari în ’’căruţă’’, Apple are un cuvânt de spus...oricând, oriunde!