Compania AOL a cumpărat "The Huffington Post", cel mai influent site de analiză şi ştiri, contra sumei de 315 milioane de dolari, potrivit unui comunicat de presă dat publicităţii de către reprezentanţii ambelor companii, informează Reuters.
Tranzacţia se va finaliza la sfârşitul primului trimestru sau la începutul celui de-al doilea trimestru al acestui an, aşa cum anunţă comunicatul de presă. Tim Armstrong, directorul executiv AOL, a fost cel care a negociat cumpărarea, urmând ca aproximativ 300 de milioane de dolari să fie plătiţi cash, potrivit Reuters.
Această tranzacţie va crea un nou grup media, Huffington Post Media Group, iar Adriana Huffington, co-fondator şi editor şef al site-ului, va fi numită preşedinte şi redactor-şef al noului grup, care include atât "Huffington Post" cât şi alte divizii ale AOL.
Conform unor date estimate din cifrele de audienţă din luna decembrie 2010 (publicate de compania de cercetare de piaţă comScore), toate site-urile vor avea circa 117 milioane de vizitatori unici în SUA şi 270 de milioane de vizitatori unici din întreaga lume.
AOL este o campanie americană ce furnizează servicii globale de internet, desprinsă din grupul Time Warner (în 2009). Compania speră ca achiziţionarea unuia dintre cele mai mari site-uri de ştiri de pe internet, să crească vânzările în publicitate.
"Huffington Post" este un site american de informaţii şi un blog, fondat de Adrianna Huffington, Kenneth Lerer şi Jonah Peretti în 2005.