ANUNŢ de la Fisc pentru cei cu datorii la stat

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) au discutat pentru crearea unei aplicaţii prin care poprirea pe conturi să se realizeze electronic, astfel încât debitorii nu vor mai avea timp să îşi retragă banii până se instituie sechestrul, a anunţat, astăzi, preşedintele ANAF, Dragoş Doroş.

"Poprirea pe conturi acum o facem manual. Pentru ce iese din sistemul de executări silite şi ajunge la faza de poprire, se întocmesc scrisorile către bănci. Dacă aveţi bani în toate conturile, vă luăm din toate conturile, dar e şi reversul medaliei, că până când facem noi scrisorile şi ştiţi că sunteţi în procedură de executare, banii din conturi nu mai sunt. E un proces care ne deranjează pe toţi, da? Atunci este foarte important să facem electronic", a afirmat preşedintele ANAF.

El a adăugat că instituţia pe care o conduce se află într-o discuţie foarte înaintată cu cei de la ARB pentru o aplicaţie în care această poprire să plece electronic de la ANAF şi să ajungă în aplicaţie. "Am discutat o procedură de ierarhizare, de închidere automată, şi cu toţii să fim mai fericiţi şi mai bucuroşi pe tema asta", a spus Doroş. 

Calculatoare antice

El a precizat că în acest moment cei 27.000 de angajaţi ai ANAF se confruntă cu probleme de logistică foarte mari şi a arătat, în acest sens, că există ghişee unde calculatoarele au mai mult de 10 ani vechime. 

"Problemele de logistică şi administrative sunt foarte mari. Cei 27.000 de angajaţi ai ANAF se luptă cu problemele de logistică rămase în urmă, în urma vremurilor. Cum vrem să îmbunătăţim lucrul acesta pe termen scurt? Am reuşit şi o să avem achiziţie de vreo 15.000 de calculatoare noi, pentru că tehnica de calcul de la ANAF este nu numai veche, ci chiar antică. Avem în funcţiune calculatoare la ghişee care sunt mai vechi de 10 ani şi nu e ok", a afirmat preşedintele ANAF. 

Potrivit acestuia, semnătura electronică se va ieftini, iar de la 1 ianuarie ANAF nu va mai primi unele declaraţii pe format de hârtie. "Vrem să achiziţionăm semnătura electronică pentru noi, ca instituţie. Ideea e să putem să vă dăm şi noi la rândul nostru documente electronice care să aibă puterea juridică a unui document cu ştampilă şi hârtie. E un număr de 8 declaraţii care sunt disponibile online, dar pentru care se depun un număr mare de hârtii. Există o categorie de contribuabili care le depun pe hârtie. Până acum le-am primit. De la 1 ianuarie nu le mai primim. Am vorbit cu actorii din piaţă care se ocupă de semnătura electronică şi certificatul de semnătură electronică se va ieftini. Deci va fi foarte uşor să se depună electronic. Trebuie să facem efort comun", a mai afimat Doroş.