Un magazin Lidl din Timișoara a fost închis în urma unui control al inspectorii ANPC care au rămas șocați de descoperirile făcute în depozitul cunoscutului magazin.
Unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de magazine, Lidl, a fost depistat vânzând făină contaminată cu excremente de șoareci. Inspectorii ANPC au intervenit rapid, emițând o decizie de suspendare a activității magazinului până când problemele vor fi remediate.
ANPC a închis un magazin Lidl din Timișoara
Conform raportului inspectorilor din Timiș, în zona de vânzare s-a identificat produsul „Făină albă Belbake 000 la 1kg”, distribuit de Lidl, cu loturile b și c, într-o cantitate de 800 kg.
Ambalajul acestuia era deteriorat, parțial roșu, iar conținutul se scursese pe cartoanele pe care erau așezate cutiile, fiind prezente excremente de rozătoare.
În plus, inspectorii ANPC au constatat că produsele refrigerate, supuse verificării, prezentau condens în interiorul ambalajului, iar cele congelate aveau gheață conglomerată în ambalaj.
De asemenea, au fost observate:
- fructe cu aspect deteriorat;
- produse de cofetărie cu ambalaje deteriorate și picături de condens pe suprafața glazurii de ciocolată;
- ouă consumabile prezentând spargeri, scurgeri de conținut și ambalaje deteriorate și umede.
Magazinul a primit două amenzi pentru abaterile constatate
În urma abaterilor constatate la Lidl, ANPC a impus două amenzi contravenționale în cuantum total de 10.000 lei.
Au fost dispuse următoarele măsuri complementare:
- oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor constatate în zona gastro;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, circa 850 kg;
- a fost propusă emiterea deciziei de închidere a unității pe o perioadă de la zero la șase luni.
Lidl își păcălește clienții cu ofertele promoționale
În luna februarie, ANPC a acuzat un magazin Lidl că își păcălește clienții cu ofertele promoționale care nu pot fi verificate.
Totul s-a petrecut în 2021, la Lidl Dacia din Iași. Inspectorii au găsit la raft pastile pentru mașina de spălat cu mențiunea „40+4 gratis”, bere Radler „3+1 gratis” și bere Timișoreana „7+1 gratis”, formulări care ar fi înșelătoare, potrivit inspectorilor.
În cazul berii s-a observat că magazinul nu comercializa doze individual, drept pentru care clientul nu avea de unde să știe dacă oferta era una reală sau nu. La fel și în cazul celorlalte produse.
O altă tactică folosită de Lidl era utilizarea formulării de „ofertă valabilă în limita stocului disponibil”, ceea ce făcea ca cei mai mulți dintre clienți să cumpere produsele cât se poate de repede.
ANPC a dat o amendă de 10.000 de lei și un avertisment.