Angela Gheorghiu, concediata pentru chiul

Opera din Chicago a rupt contractul cu soprana din cauza "chiulului" de la repetitii.

Cu trei zile inainte de premiera operei „Boema” de Puccini, Opera Lirica din Chicago a concediat-o pe soprana romanca Angela Gheorghiu, care ar fi urmat sa interpreteze in aceasta seara rolul Mimi.

Directorul Operei, William Mason, a luat aceasta decizie - destul de rara in lumea muzicii clasice - din cauza absentei sopranei de la repetitii. „Angela Gheorghiu a lipsit de la sase repetitii din zece, inclusiv repetitia cu pian si costume, si ambele repetitii cu orchestra. A ratat una dintre cele mai importante repetitii cu orchestra cand a plecat din oras la New York fara permisiune, o incalcare directa a contractului sau”, a declarat directorul pentru agentia Associated Press.

Gestul Angelei Gheorghiu a fost privit ca „o dovada de desconsideratie fata de personalul Operei Lirice”. E pentru a doua oara cand Opera din Chicago rupe contractul cu o vedeta de renumele Angelei Gheorghiu. In 1989, Luciano Pavarotti a fost concediat dupa ce isi anulase 26 dintre cele 41 de concerte programate.

„Bonnie si Clyde ai Operei”

Soprana s-a declarat „foarte trista din cauza celor intamplate”, explicand ca a lipsit din cauza unei raceli si a unor vizite la New York, la sotul ei, tenorul Roberto Alagna.

„Am cerut Operei Lirice sa ma lase sa merg la New York pentru doua zile pentru a fi cu el si au spus nu. Dar trebuia sa fiu alaturi de Roberto in acest moment foarte important”, a precizat Gheorghiu pentru AP.

Alagna canta alaturi de soprana Anna Netrebko in „Romeo si Julieta” de Gounod, la Opera Metropolitana din New York, si repeta pentru „Madame Butterfly” de Puccini. „Am cantat „Boema” de sute de ori, m-am gandit ca nu va fi o tragedie daca lipsesc de la cateva repetitii”, a adaugat artista in varsta de 42 de ani.

Gheorghiu nu e la prima „tentativa” de a ignora pregatirile pentru rol. Ea a lipsit in stagiunea trecuta si de la repetitiile pentru „Tosca” de Puccini, la Covent Garden din Londra.  Din cauza impulsivitatii lor, soprana si sotul ei, Roberto Alagna, au fost botezati de ziaristii britanici „Bonnie si Clyde ai Operei”.