Anca Boagiu a inspectat iar tronsoanele aflate în lucru şi s-a declarat mulţumită, dar a şi invocat o uşoară ameninţare: la sfârşitul anului va prezenta publicului un clasament al celor mai puturoase firme de construcţii care au contractat lucrări de la Ministerul Transporturilor.
"Cred că se va putea circula pe autostradă, de la Nădlac la Sibiu, undeva în primăvara lui 2013", a declarat astăzi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în timpul unei vizite făcute pe traseul Coridorului lV pan-european cu ocazia inaugurării lucrărilor la loturile 1 şi 2 ale tronsonului de autostradă Orăştie - Sibiu, care se întind pe 45 de kilometri.
Lucrări pe care numai bunul Dumnezeu le mai putea termina Anca Boagiu se declară optimistă în ceea ce priveşte acest termen chiar dacă a recunoscut, fără să dea mai multe detalii, că pe un lot de lucrări situat între Timişoara şi Lugoj situaţia este încă neclară: "Avem o problemă cu un lot de pe tronsonul Timişoara-Lugoj, sper ca-n această săptămână să avem o discuţie tehnică pe această problemă şi să o rezolvăm. Lotul Lugoj - Deva a fost licitat. Avem 900 milioane de euro pe care o să-i licităm în perioada imediat următoare, sumă care a fost constituită şi din economiile pe care am reuşit să le facem. Economiile le-am realizat în principal introducând standardele de cost, renegociind contractul pe autostrada Transilvania, contractele de mentenanţă de pe drumurile naţionale, introducând noi standarde de deszăpezire, obţinând reduceri care pleacă de la 30% în sus. Acest lucru ne-a creat posibilitatea să pornim lucrări care de ani de zile erau începute şi aşteptau să le termine bunul Dumnezeu, probabil". După ce a participat la începerea lucrărilor la loturile 1 şi 2 de pe tronsonul Orăştie - Sibiu, ministrul transporturilor a inspectat şi stadiul lucrărilor de pe porţiunea de 32 de kilometri dintre Deva şi Orăştie, declarându-se, per ansamblu, mulţumită. Această porţiune de autostradă, care va cuprinde şi cel mai lung pod rutier construit din 1990 încoace, de 720 de metri, la Simeria, a fost începută în aprilie 2011 şi va trebui finalizată în februarie 2013. Una caldă, alta rece pentru constructori
Ieri, Comisia Europeană a aprobat o finanţare de 150 de milioane de euro destinată lucrărilor la tronsonul de autostradă Lugoj-Deva, sumă care se adaugă la cele 724 de milioane de euro deja aprobaţi pentru proiectele de drumuri din România, după cum a anunţat Anca Boagiu.
"Astăzi în România avem deja, în diverse faze de execuţie, proiecte de autostradă pe 434 de kilometri. În perioada imediat următoare, pe baza economiilor pe care le-am făcut şi a realocărilor de la proiecte cu beneficiari puturoşi care nu vor să le ducă mai departe, urmează să lansăm alte trei proiecte de autostradă, plus un alt proiect care va fi lansat în perioada imediat următoare. În total, CNADNR, împreună cu Ministerul Transporturilor, practic creează prin aceste lucrări circa 18.500 de locuri de muncă în România. Am văzut foarte multe firme româneşti, dar şi străine, care au înţeles că există o exigenţă în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. Cum, de altfel, sunt multe care nu s-au dezmeticit şi care cred că încă se pot juca cu focul. Când or să bage mânuţa-n foc or să vadă că se ard. Nu vreau să nominalizez. Un clasament al lor îl vom face la finalul anului", a adăugat Anca Boagiu.