Liber acces. Situația posturilor vacante sau ocupate din administrație pot fi de acum accesate de cei interesați.
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) pune la dispoziția celor interesați, pentru prima dată de la apariția, cu zece ani în urmă, a sistemului informatic de gestiune a funcțiilor publice, date privind posturile libere și cele ocupate din administrația publică din țara noastră.
Așa cum apare și într-un comunicat publicat joi pe website-ul propriu, în încercarea „de a crește încrederea cetățenilor în activitatea administrației și în funcționarii publici”, ANFP transparentizează situaţia funcţiilor publice, prin publicarea de date deschise despre posturile din administrație.
Aceste date pot fi consultate pe website-ul ANFP, pe o pagină dedicată, unde se pot filtra după:
tipul instituției publice - teritorial, central sau local; denumirea instituției; județ; localitate; situația postului - ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante; categorii de funcții publice; gradul profesional și clasa; tipul departamentului în care există postul; alte coordonate - sex sau vârstă.
Ministrul Muncii începe recensământul bugetarilor: ”Ca să știm cine e plătit din banul public”
După cum apare în comunicatul ANFP, pentru a veni „în sprijinul cetățenilor interesați de situația posturilor din administrație”, datele din această pagină pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior.
„Pentru prima dată de la crearea sistemului informatic de gestiune a funcției publice, în 2010, ANFP pune la dispoziția oricărei persoane interesate de situația funcțiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administrației publice din România”, mai apare în comunicatul ANFP.
„Această decizie cu impact major asupra transparenţei funcţiei publice a fost luată în contextul eforturilor Guvernului de a creşte încrederea cetăţenilor în activitatea administraţiei şi în funcţionarii publici, prin valorificarea potenţialului open data", susţine ANFP.
Agenţia informează că, în prezent, foloseşte soluţii software, atât în activitatea internă, cât şi în relaţia cu departamentele de resurse umane din instituţiile publice, prin intermediul Sistemului informatic integrat de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, la care au fost implementate funcţionalităţi noi - Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicaţia consilierilor de etică etc. ANFP precizează că sistemul a fost creat prin resurse proprii şi a fost dezvoltat prin activităţi în cadrul unor proiecte cu finanţare externă.