Anca Boagiu: "Dacă nu intrăm în forţă, rămânem în istorie ca fiind ţara care a distrus calea ferată"

Ministerul Transporturilor intenţionează să înlocuiască conducerile companiilor din sectorul căilor ferate cu management privat, din anul 2011, altfel "vom rămâne în istorie ca fiind ţara care a distrus calea ferată", a declarat astăzi ministrul de resort, Anca Boagiu.

"Va trebui să dispunem schimbarea managemenului societăţilor de căi ferate. Acesta ar trebui înlocuit cu management privat, chiar începând cu anul viitor. Este valabil pentru toate societăţile înfiinţate în ultima perioadă. Dacă nu intrăm în forţă, rămânem în istorie ca fiind ţara care a distrus calea ferată", a afirmat Boagiu, potrivit Agerpres, la prezentarea bugetului ministerului comisiilor parlamentare de politică economică şi industrii.

Cele trei mari companii feroviare, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă înregistrau datorii totale de 5,6 miliarde lei, la sfârşitul luni august. De asemenea, pierderile cumulate se ridicau la 720 milioane lei, pe primele opt luni ale anului.

La capitolul datorii, CFR SA avea datorii de 4,2 miliarde de lei, cele mai mari fiind către Electrica - 1,7 miliarde lei, CFR Marfă - 803 milioane de lei, din această sumă 264,3 reprezintă datoria către CFR SA reprezentând taxa de utilizare a infrastructurii neachitată.

Şi CFR Călători avea de achitat peste 322 milioane lei către CFR SA, datoria totală fiind de 588 milioane de lei. Jaf şi incompetenţă Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a vorbit de multe ori, în ultimul timp, despre situaţia dezastruoasă de la căile ferate. Recent, ea a afirmat că toate companiile de cale ferată au o situaţie foarte proastă şi trebuie restructurate, pentru că ceea ce s-a întâmplat acolo a fost "jaf"

De asemenea, Boagiu a declarat, în luna octombrie, la emisiunea "2+1" difuzată de B1 TV, că una dintre cele mai mari probleme în instituţiile subordonate Ministerului Transporturilor este incompetenţa. "Avem o cale ferată care mai are puţin şi devine amintire numai din cauza unui management defectuos, ca să nu zic a incompetenţei", a afirmat Boagiu. 

Ea a adăugat, de asemenea, că foarte multe multe contracte ale Companiei de autostrăzi şi drumuri naţionale au fost încheiate strict în favoarea constructorului, ceea ce demonstrează "incompetenţă, rea-voinţă şi chiar corupţie" în interiorul acestei structuri.