Anca Boagiu: Avem nevoie de 13,5 miliarde euro pentru autostrăzi

Dacă facem un total de finanţare necesară pentru infrastructura rutieră din România, acesta se ridică la 13,5 miliarde de euro pentru 869 km de autostradă, a declarat ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, la Forumul Economic Consiliul de Cooperare al Golfului-România, organizat de Forum Invest.

Ministrul transporturilor a comentat şi referitor la declaraţia preşedintelui României, Traian Băsescu, potrivit căreia România se vede mai bine din elicopter, recomandând investitorilor arabi să nu meargă pe şosele.

"Mă uit numai de jos la România, la hârtiile cu proiectele ambiţioase pe care le avem", a declarat, în replică, Anca Boagiu.

Ea a declarat că România are în derulare, în prezent, cel mai ambiţios program de modernizare a infrastructurii rutiere.

"În derulare sunt 243 kilometri de autostradă pe care îi vom finaliza în următorii doi ani şi în maximum o lună şi jumătate se vor semna contractele pentru alţi 220 km de autostradă cu termen de execuţie 2013", a afirmat ministrul transporturilor.

Referitor la Coridorul rutier IV Pan European, ea a precizat că acesta ar putea fi finalizat în 2016, cu condiţia ca tronsonul care nu a găsit încă finanţare, Sibiu-Piteşti, să-şi poată găsi investitori prin intermediul parteneriatelor public-private.

Potrivit Ancăi Boagiu, "este vorba de un necesar de 3 miliarde euro pentru 116 kilometri de autostradă".

Câţi bani ne mai trebuie pentru căile ferate În ceea ce priveşte reţeaua de cale ferată, Anca Boagiu a recunoscut că "domnul preşedinte avea foarte mare dreptate când făcea referire la infrastructură şi la nevoia de a o moderniza cât mai repede".

Pentru finalizarea Coridorului IV Pan European, avem nevoie de 8 miliarde euro pentru 800 kilometri de infrastructură feroviară, a mai spus ministrul transporturilor.

Ea a spus că autorităţile române vor încerca să realizeze cea mai mare parte a acestui proiect în parteneriate public-private sau în concesiune, astfel încât Coridorul să fie realizat până în 2020.

Portul Constanţa va fi al doilea din UE România intenţionează să facă din portul Constanţa al doilea ca mărime în UE, a spus şefa Transporturilor.

Potrivit acesteia, ar fi nevoie de o sumă de 2,6 miliarde de euro pentru construcţia canalului Dunăre-Bucureşti.

"Avem nevoie de o legislaţie foarte bună ca să putem fi optimişti în ceea ce priveşte investiţiile în domeniu", a conchis ministrul.