Analiza subiectelor de Matematică de la Evaluarea Națională. Ce spune un profesor despre gradul de dificultate din acest an

Cele mai grele subiecte la Matematică din ultimii șapte ani. Asta e concluzia profesorului Sorin Borodi, după testul de profil de la Evaluarea Națională din 2019.

Portalul www.edupedu.ro prezintă așadar opinia unui specialist cu privire la subiectele de Matematică din acest an. 

Pe o scară de la 1 la 10, subiectele din acest an de la Matematică au fost de 5,11. Expertul arată că numai în 2012 au mai fost subiecte la fel de dificile, la vremea respectivă având cota de 5,5.

Profesorul arată că dacă în ultimii șapte ani a fost o relaxare, în privința gradului de dificultate al subiectelor de la proba de Matematică a Evaluării Naționale, în 2019 lucrurile s-au schimbat radical.

În istoria recentă a examenelor de după clasa a VIII-a, cea mai grea probă de Matematică e consemnată în 2002, când coeficientul de dificultate a fost de 7,13.

Un alt aspect demn de remarcat este legat de numărul exercițiilor de la această probă. Culmea e că în 2002 au fost cele mai puține, dar și cele mai grele, remarcă sursa citată.

În general, în ultimii 19 ani, au fost aproximativ 18 exerciții la Matematică, în cadrul examenului de după clasa a opta, indiferent cu s-a numit acesta, Capacitate sau Teste Naționale ori, mai nou, Evaluarea Națională.

Însă chestiunea cea mai gravă remarcată de profesorul Sorin Borodi e legată de conținutul exercițiilor. 

Cele mai multe dintre acestea, susține expertul, sunt legate de acei algoritmi memorați, ca metode de rezolvare.

Prea puțin se pune accentul, în schimb, pe abilitățile de rezolvare pe care le pot găsi elevii, punând cap la cap diverse elemente.