După ce a anunţat că renunţă la trimiterea prin poştă a declaraţiilor de venit către contribuabili, pentru a reduce costurile, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) spune că va lua toate măsurile necesare pentru evitarea aglomeraţiei în administraţiile financiare în perioada depunerii de claraţiilor de venit.
ANAF transmite că a luat decizia să nu mai trimită formularele după o analiză comandată de preşedintele instituţiei, Sorin Blejnar. Din aceasta a reieşit că, dintre cei aproximativ 900.000 contribuabili, circa 70%, s-au prezentat la sediile administraţiilor financiare, deşi au primit la domiciliu formularele personalizate. Asta din două motive: fie pentru că au dorit asistenţă în completarea formularului, fie pentru că solicitau noi formulare, motivând că cele primite au fost pierdute sau deteriorate.
Acest fapt a generat în 2008 o cheltuială suplimentară pentru producerea altor formulare – aproximativ 700.000 - care erau puse la dispoziţia contribuabililor gratuit. „Astfel, putem concluziona că în 2008 siste mul de trimitere/ primire prin poştă a declaraţiilor de venit a fost utilizat de circa 30% contribuabili - persoane fizice”, se arată într-un comunicat transmis de ANAF. Declaraţiile de venit pot fi trimise în continuare prin poştă cu scrisori recomandate, însă pe cheltuiala contribuabililor. Formularul 200 poate fi descărcat de pe site-ul ANAF.