Amor virtual cu final la tribunal

O britanică a decis să se despartă de soţul său, care o "înşela" în jocul Second Life.

Britanica Amy Pollard, 28 de ani, a intentat divorţ pe motiv că şi-a prins soţul făcând sex cu o altă femeie, pe care acesta nici măcar nu o cunoştea fizic, în lumea virtuală Second Life (A Doua Viaţă), scrie „The Times“.   Tânăra pretinde că al său consort, David Pollard, 40 de ani, ar fi comis „adulter“ şi că s-ar afla la a doua „abatere“ de acest gen. Prima oară, în februarie anul trecut, ea l-a surprins pe David făcând sex cu o pretinsă damă de companie, la fel de virtuală, situaţie care a determinat-o să angajeze un detectiv din Second Life pentru a determina gravitatea situaţiei.   David şi Amy s-au cunoscut în 2003, într-o cameră de discuţii on-line şi s-au căsătorit după ce au descoperit că amândoi sunt pasionaţi de jocul Second Life. În acest joc, utilizatorii pot crea o multitudine de personaje, numite avatare, care interacţionează unele cu celelalte într-o lume pur virtuală. Cei doi au făcut nuntă chiar şi în joc.

„The Times“ notează că David şi Amy Pollard par să fi interacţionat în Second Life cel puţin la fel de mult timp ca şi în realitate. David recunoaşte că s-a îndrăgostit de personajul feminin cu care l-a prins Amy. Iar Amy a surprins idila la finele unei rare pauze de computer.

Doborâtă de oboseală, femeia s-a dus să se culce, la trezire găsindu-l pe avatarul lui David într-o poziţie compromiţătoare cu un alt avatar feminin. De cealaltă parte, bărbatul spune că soţia sa era mult mai interesată de viaţa on-line decât de cea adevărată. „Dacă doream să petrec puţin timp cu ea, trebuia să mă milogesc“, a declarat David Pollard. Cazul celor doi, judecat la un tribunal din Cornwall, va fi soluţionat săptămâna viitoare.

Peste 10 milioane de utilizatori

Second Life este unul dintre cele mai complexe jocuri on-line ale momentului şi printre cele mai importante, cu peste 10 milioane de utilizatori înregistraţi şi activi. În acest joc, oamenii îşi pot construi o nouă viaţă aşa cum poftesc, cu sau fără corespondenţe în viaţa reală.

Second Life are moneda sa proprie, care poate fi transformată în bani adevăraţi, şi mulţi jucători trăiesc în viaţa reală cu bani câştigaţi din afaceri dezvoltate în această lume virtuală.

În Second Life se poate tranzacţiona aproape orice, motiv pentru care mai multe firme din diverse domenii au devenit interesate de noul mediu. Firma de îmbrăcăminte American Apparel are aici un magazin virtual şi chiar şi Reuters are o redacţie ai cărei ziarişti relatează despre evenimentele din universul virtual.