Americanii au cumpărat Pro FM şi Info Pro

Pentru 20 de milioane de dolari, posturile de radio deţinute de Adrian Sârbu au trecut în „grădina“ americanilor de la CME.

Adrian Sârbu a vândut posturile Pro FM şi Info Pro din cadrul MediaPro către Central European Media Enterprises (CME) la preţul de 47,2 milioane de lei (aproximativ 20,6 milioane de dolari). CME sunt acţionarii majoritari ai Pro TV, Acasă, Pro Cinema, MTV şi Pro TV Internaţional.

Tranzacţia a fost perfectată ieri, reprezentanţii MediaPro fiind decişi să investească banii obţinuţi în alte proiecte de dezvoltare a grupului. Printre acestea se numără lansarea agenţiei de presă Mediafax în Cehia, iniţiativă demarată la sfârşitul anului trecut. Un Mediafax în Cehia CME deţinea 8,7% din Compania de Radio Pro, cea care îngloba posturile, iar restul acţiunilor erau ale lui Adrian Sârbu. Reprezentanţii CME consideră că preluarea celor două posturi de radio reprezintă încă un pas făcut în dezvoltarea „strategiei transmedia“ prin care îşi consolidează poziţia pe segmentul de piaţă dedicat tinerilor din România.

Adrian Sârbu a spus că, pe viitor, CME, cel mai mare trust din Europa Centrală şi de Est, unde este director de operaţiuni şi în portofoliul căruia intră 15 canale de televiziune în şase ţări, doreşte să se extindă şi în alte teritorii unde are operaţiuni. „Momentan, nu putem să dăm mai multe detalii în legătură cu dezvoltarea MediaPro în Europa Centrală şi de Est. Dar pot să reconfirm că unul dintre proiecte este agenţia Mediafax din Cehia“, a spus Maria Apostol, PR manager al Pro TV. Accent pe tineri

După achiziţionarea MTV de către Pro TV SA la sfârşitul anului trecut, CME continuă să-şi consolideze poziţia pe segmentul reprezentat de tineri prin includerea în portofoliu a posturilor Pro FM şi Info Pro. O altă prioritate a grupului este dezvoltarea site-urilor.

Cristi Schnebli, director general al Companiei de Radio Pro, crede că „integrarea radiourilor în Pro TV SA reprezintă unirea brandurilor cu cea mai mare notorietate de pe piaţa media din România“. „Împreună vom deveni cel mai important factor decizional în materie de hituri“, a adăugat Schnebli.

Michael Garin, CEO al CME, companie care deţine 95% din acţiunile Pro TV SA, şi-a exprimat încrederea în „combinaţia dintre MTV România, site-urile noastre lider de piaţă şi posturile Companiei de Radio Pro“, care vor permite „o paletă variată de public pentru advertiseri“. REZULTATE

Pro FM, „piesa grea“ La nivel urban, Pro FM avea în toamna anului trecut o medie de 767.700 de ascultători în medie pe zi, situându-se pe poziţia a cincea. În Bucureşti, este ascultat zilnic de 160.000 de ascultători (poziţia a patra). Pro FM a atras venituri de 5,2 milioane de dolari anul trecut. Reţeaua Info Pro este catalogată de CME „încă la început“. Are 153.000 de ascultători în mediul urban, fiind dincolo de Top 10. Info Pro a atras venituri de 900.000 de dolari.