Amenzi mai mari pe pârtiile de schi. Legislația a fost modificată în România

Amenzi mai mari pe pârtiile de schi. Legislația a fost modificată în RomâniaPârtie de schi în centrul Bucureștiului. Când va fi deschisă / Sursa: Pixabay

Guvernul a aprobat, săptămâna aceasta, o hotărâre care modifică legislația în ceea ce privește folosirea pârtiilor de schi din România. Potrivit noului act normativ, siguranța este pe primul plan, iar schiorii, dar și administratorii de pârtii, care nu respectă regulile, vor primi amenzi usturătoare.

Potrivit noului act normativ „accesul pe pârtiile sau traseele de schi pentru agrement fără echipament adecvat pentru practicarea schiului şi snowboard-ului sau fără echipament adaptat pentru persoanele cu nevoi speciale constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei“.

Aceleași sancțiuni se aplică și celor care circulă cu ATV-uri sau snowmobile pe pârtiile de schi. Sunt acceptate doar cele care aparțin serviciilor publice Salvamont, dar și cele ale serviciilor de ambulanţă, poliţie, jandarmi sau pompieri.

Sancțiuni pentru administratori

Amenzile sunt și mai mari pentru administratorii pârtiilor de schi. Dacă aceștia nu respectă legea pot primi amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei. Dacă se constată abateri repetate se poate ajunge până la retragerea autorizației de funcționare.

Astfel, adminitratorii de pârtii vor fi amendați dacă traseele nu sunt omologate, dar și dacă nu au indicatoare care să arate dificultatea pârtiei sau plase de protecție în zonele considerate a fi periculoase. De asemenea, ei pot fi sancționați dacă nu închid pârtiile atunci când vremea este severă sau dacă pe pârtie nu există un post de prim ajutor. Noua hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial.

Decalogul schiorului

În ultimii ani au existat numeroase accidente pe pârtiile de schi din România. Profesioniștii în domeniu au elaborat un set de reguli care ar trebui să fie respectate de toți schiorii: 1. Respectul celuilalt: orice schior trebuie să se comporte astfel, în orice clipă, încât să nu pună pe celălalt de lângă el în pericol. 2. Stăpânirea vitezei şi a comportării: orice schior trebuie să-şi adapteze viteza de alunecare şi comportamentul adecvat propriei sale capacităţi fizice şi tehnice. 3. Stăpânirea direcţiei: schiorul din deal, a cărui poziţie este dominantă, trebuie să-şi aleagă în aşa fel traseul şi să prevadă o direcţie de cădere care să asigure siguranţa schiorului din vale. 4. Depăşirea: schiorul poate sa efectueze o depăşire liberă în deal, vale, stânga, dreapta, atâta timp cât schiorul care depăşeşte ţine seama de evoluţia schiorului depăşit şi păstrează o distanţă de siguranţă suficientă în raport cu el. 5. Încrucişarea şi traversarea: schiorul care traversează o pârtie sau un teren de şcoală trebuie să se asigure, menţinând controlul vizual spre deal şi vale, luând-şi precauţiunile necesare preîntampinării unui accident pentru el şi pentru alţii. 6. Staţionarea: schiorul trebuie să evite să se oprească şi numai în cazuri de absolută necesitate în pasajele lipsite de vizibilitate. În caz de căzătură, trebuie să degajeze rapid pârtia. 7. Urcarea: pe schiuri sau cu piciorul trebuie să se facă folosind marginea pârtiei. 8. Respectarea semnalizării: oricine trebuie să respecte semnele internaţionale de semnalizare instalate pe pârtie, indiferent de gradul sau de pregătire sportivă, vârsta etc. 9. Respectarea naturii pârtiei: a schia rapid pe o pârtie rezervată începătorilor constituie o greşeală, ca şi aventurarea schiorului începător pe o pârtie dificilă. 10. În caz de accident: orice schior sau persoană aflată pe pârtie trebuie să dea ajutor în caz.