În anul 2018, Centrul European al Consumatorilor din România care funcționează ca direcție a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a primit 2.707 solicitări.
2.430 solicitări au fost primite direct de la consumatorii români și redirecționate de Comisariatele Județene și Regionale pentru Protecția Consumatorilor și 277 solicitări au fost primite de la consumatori rezidenți în alte state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă Norvegia și Islanda, prin intermediul altor Centre din Rețea.
Anul trecut, în topul sesizărilor au fost cele îndreptate împotriva operatorilor de transport aerian - 1.027 solicitări și cele vizând comerțul online - 987 solicitări. Reclamațiile vizând drepturile pasagerilor în transportul aerian au fost legate, în principal, de întârzieri și anulări ale zborurilor și refuzul companiilor aeriene de a acorda călătorilor compensațiile stabilite prin legislația europeană, dar și probleme cu bagajele, cazuri în care cel mai important aspect reclamat a fost modul de calcul al compensațiilor pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor.
În privința comerțului online, cei mai mulți consumatori s-au plâns de faptul că produsele nu au fost livrate, au fost livrate cu întârziere ori parțial, s-au livrat produse cu defecte sau care nu au fost comandate. Alte probleme reclamate de consumatori au vizat domeniul garanțiilor produselor-141 solicitări, servicii turistice -148 solicitări, închirierea autovehiculelor - 103 solicitari.
Cele mai multe reclamații primite de la consumatorii rezidenți în România au vizat comercianți din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamații ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianților din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia.
În anul 2018, aproximativ 75% din cazurile soluționate pe cale amiabilă au primit o rezolvare favorabilă consumatorilor, iar prejudiciul total recuperat pentru cazurile închise cu soluție obținută pe cale amiabilă, favorabilă consumatorilor a fost de 206.403 euro.
Centrul European al Consumatorilor din România are competență numai în soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru al UE, altul decât România, precum și acele litigii ivite ca urmare a achiziționării de către un consumator rezident într-un alt stat membru al UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.