Ambasadorul SUA: "Timişoara ar trebui imitată de celelalte oraşe"

Timişoara ar trebui să fie un model pentru întreaga Românie, susţine ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein. După ce a stat două zile în Timişoara, vizitând companii americane şi discutând cu autorităţile locale, diplomatul a constatat că aici se aplică un model unic de colaborare economic, social şi administrativ.

Unul din punctele forte ale "modelului" Timişoara e "transparenţa procesului decizional şi gradul de predictibilitate". Reprezentanţii autorităţilor statului stau de vorbă cu investitorii, înţeleg necesităţile lor şi fac ce pot pentru a le veni în sprijin, conştienţi că orice investiţie aduce bani şi ocuparea forţei de muncă. "Primarul Gheorghe Ciuhandu mi-a spus că la Timişoara şomajul este de numai 3%. Numai din acest motiv Timişoara ar trebui invidiată de celelalte oraşe din România şi chiar din lume" a declarat ambasadorul SUA.

Modelul Timişoara

Mark Gitenstein susţine că ceea ce se întâmplă la Timişoara din punct de vedere economic şi administrativ ar trebui imitat în ţară. Până se va întâmpla acest lucru, diplomatul a luat în sarcina sa popularizarea exemplului timişorean.

"De câte ori mă întâlnesc cu oficiali români aceştia mă întreabă "ce e de făcut pentru a atrage mai mulţi investitori americani în România". Acum eu am răspunsul. De câte ori mă vor mai întreba le voi spune "mergeţi la Timişioara, mergeţi şi vedeţi cum stau lucrurile acolo". Timişoara ar trebui imitată nu numai de oraşele din România, ci şi de cele din lumea întreagă. Din acest punct de vedere, obiectivul României ar trebui să fie ca fiecare localitate din această ţară să devină un pic ca şi Timişoara. Dacă reuşiţi acest lucru, toate companiile din SUA se vor înghesui să investească în România", a declarat, la Timişoara, ambasadorul Americii la Bucureşti, Mark Gitenstein.

Proiecte de dezvoltare

În ciuda crizei, marile investiţii străine nu au plecat din Timişoara, şi plănuiesc să se dezvolte. "Încercăm şi cred că am reuşit să oferim o oarecare stabilitate investitorilor. De aceea marile companii nu şi-au schimbat sediile şi au rămas în Timişoara chiar şi în această perioadă de criză. Există dorinţă de dezvoltare la Procter & Gamble şi în celelalte mari companii din Timişoara şi Timiş. Am discutat şi cu preşedintele CA Alcatel - Lucent care mi-a prezentat strategia de dezvoltare pe soft : compania se va mări cu 400 de tineri angajaţi, probabil proveniţi din Politehnică", a declarat preşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc.