Altea XL

Seat isi intareste prezenta in segmentul monovolum cu versiunea mai incapatoare si ceva mai scumpa a lui Altea.

Noul an a debutat in stil mare la Seat. XL chiar. Seat Altea XL, cel mai recent monovolum care poarta sigla contructorului spaniol, a ajuns si in Romania. Masina tinteste clientela tanara, cu familie, care considera ca Altea nu se ridica la nivelul pretentiilor sale de spatiu. Modelul a ramas fidel configuratiei cu cinci locuri, refuzand sa se alinieze celor mai noi tendinte - trei randuri de scaune si sapte locuri.

Diferente stilistice minime

Altea XL a castigat 18,7 centimetri in lungime, crestere ce s-a rasfrant mai cu seama asupra capacitatii portbagajului - mai mare cu peste 100 de litri. Alta suta poate fi obtinuta prin deplasarea longitudinala catre inainte a scaunelor din spate cu 14 centimetri. In aceasta situatie, capacitatea de incarcare ajunge la 635 de litri. Un alt parametru modificat: inaltimea, sporita cu 13 centimetri. Greutatea modelului XL este cu cateva zeci de kilograme mai mare, consumul inregistrand o crestere neglijabila din aceasta cauza.

Din punct de vedere stilistic, diferentele dintre Altea XL si Altea sunt minime si pot fi decelate la nivelul portierelor spate, blocurilor optice posterioare si oglinzilor exterioare.

Altea XL ofera doua variante de motorizare pe benzina: 1.6 litri (102 de cai-putere) si 2.0 FSI (150 CP), ultimul disponibil numai cu transmisie automata tiptronic. Motorizarile pe motorina sunt bine-cunoscute: 1.9 TDI (105 CP), 2.0 TDI (140 CP) - cu optiune DSG - si 2.0 TDI (170 CP).

Chiar si in echiparea de baza (Reference), Altea XL dispune de aer conditionat semiautomat, radio-CD cu MP3, tempomat, computer de bord, geamuri actionate electric, oglinzi exterioare incalzite si rabatabile electric. Dotarile de siguranta sunt si ele prezente: sase airbaguri, ABS, TCS (controlul tractiunii), sistem ISOFIX.

Preturi putin mai mari

Altea XL costa, in functie de versiune, cu trei-patru sute de euro mai mult decat „fratele” sau mai mic (la pretul CIP). Cel mai putin costisitor XL este 1.6 Reference, pentru care trebuie sa platesti 14.157 de euro CIP (16.847 de euro cu TVA).

Daca optezi pentru 2.0 TDI (170 CP, DSG) Sport-Up, cea mai scumpa alegere, trebuie sa ai in vedere o cheltuiala serioasa: 20.617 euro CIP (24.543 de euro cu TVA).