ALERTĂ de securitate! TOŢI TURIŞTII sunt vizaţi

Perioada estivală reprezintă “anotimpul hoţilor”. Specialiştii în securitate de la Bitdefender anună o alertă de securitate cibernetică. Răufăcătorii din spatele grupării DarkHotel, recunoscută pentru atacuri ţintite asupra turiştilor din hoteluri, vizează în prezent şi oamenii politici, nu numai şefi de companii şi oameni de afaceri.

Din investigaţia specialiştilor Bitdefender, gruparea DarkHotel atacă acum nu doar oameni de afaceri cazaţi în hoteluri, ci şi politicieni, iar pe lângă tacticile de infecţie prin reţeaua Wi-Fi a hotelului, noua campanie, numită Inexsmar, foloseşte mesaje e-mail cu conţinut politic. Scopul atacului este sustragerea de informaţii de importanţă strategică, atât secrete de stat, cât şi date cu valoare comercială ridicată.

“Atacatorii din spatele grupării DarkHotel, cunoscuţi de un deceniu pentru miile de victime ţintite de-a lungul timpului prin infrastructura Wi-Fi din hoteluri, şi-au îmbunăţăţit modalitatea de atac şi vizează acum personaje politice. Tipologia atacurilor şi mecanismul de livrare a infecţiei arată clar că gruparea din spatele atacului nu mai urmăreşte câştiguri financiare, ci mai degrabă furtul de informaţii clasificate. Gruparea DarkHotel ajunge acum la victimă printr-o schemă de atac extrem de complexă: un e-mail conceput special pentru ţintă, un program care se descarcă automat şi un sistem avansat de sustragere de date invizibil persoanei infectate”, notează experţii Bitdefender.

În plus, cercetarea Bitdefender arată că noua abordare le permite infractorilor să îşi menţină ameninţarea informatică mai competitivă şi flexibilă, inclusiv să o actualizeze, în condiţiile în care sistemele de apărare oferite de soluţiile de securitate au evoluat constant în ultimii ani.

Pentru a preîntâmpina pierderea de informaţii importante din propriile device-uri, experţii în securitate cibernetică recomandă, printre altele: utilizarea doar a conexiunii de date mobile pe telefonul sau laptopul de serviciu, să nu se acceseze e-mail-uri de la expeditori necunoscuţi sau de la hotelul în care sunteţi cazat (de regulă, recepţionerul sună în cameră pentru a semnala o urgenţă sau vă comunică detalii direct la recepţie), să nu se facă public pe reţele de socializare locul în care sunteţi cazat etc.