Aleşii generali au votat cel mai scump proiect al Capitalei. Moftul lui Oprescu costă 1,6 miliarde de euro

Aleşii generali USL au votat construirea autostrăzii suspendate, proiect propus de edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, încă de acum patru ani şi pe care nu a vrut nimeni să îl finanţeze până acum.

Autostrada suspendată este cel mai scump proiect din istoria Capitalei. Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. "Finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite", se precizează în studiul de fezabilitate. Cu toate acestea, primarul general susţine că toţi banii pentru drum vor fi asiguraţi din finanţări private provenite din ţări precum China, SUA sau Coreea.

Costurile construirii drumului expres au fost umflate de mai multe ori. Potrivit specialiştilor, un kilometru al autostrăzii suspendate costă cât aproape nouă kilometri de autostradă costruită conform standardelor de cost stabilite de Guvern. <iframe frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/r4kjNglWx4s" height="315" width="560"></iframe>

În plus, proiectul ar putea fi modificat din cauza unui ansamblu rezidenţial care ar urma să fie construit pe strada Aviaţiei nr 72, unde ar urma să se ridice clădiri cu 2,4 şi 15 etaje. Certificatul de urbanism pentru acest proiect este deţinut de fima Emilio Manso Invest SRL, potrivit documentelor de urbanism eliberate de Primăria Capitalei.

Potrivit unor surse din cadrul Municipalităţii, pentru acest proiect, care are documentaţia de construire aprobată încă din anul 2000, ulterior acesta fiind reactualizat, arhitecţii care realizează proiectul drumului expres au fost nevoiţi să mute nodul rutier de la strada Avionului.

Autostrada, făcută pe cadastru haotic şi nerealist Neînţelegerea a părut din cauza faptului că autostrada suspendată a fost pusă pe hârtie pe baza unor planuri urbanistice şi a unor documentaţii de urbanism neraliste. Motivul: cadastrul Capitalei este unul provizoriu, documentaţiile de urbanism eliberate de-a lungul timpului nu sunt înscrise într-o bază de date unitară, astfel încât să se ştie exact ce şi unde ar urma să se construiască. Pe de altă parte, surse din cadrul Primăriei Capitalei au explicat, pentru EVZ, că proiectul drumului la care visează primarul general este unul vechi şi neadaptat. Cu alte cuvinte, planul nu a mai fost actualizat cu proiectele de urbanism care au fost autorizate în ultimi ani, astfel că firma care  va pune în practică proiectul s-ar putea trezi că pe unele porţiuni nu va putea construi drumul. Conform indicatorilor tehnico-economici, costul total al autostrăzii suspendate va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, "finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite". Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocaţi pentru obţinerea terenului, iar pentru proiectare şi asistenţă tehnică vor fi cheltuiţi un milion de euro. Cum va arăta Autostrada Suspendată

  • 2 poduri
  • 29 pasaje supraterane
  • 9 pasaje subterane
  • un tunel 1
  • 2 noduri
  • 10 intersecţii giratorii
  • Suprafaţa rutieră a inelului median - 52.300 metri pătraţi
  • Suprafaţa rutieră a arterelor colectoare - 44.260 mp
  • Suprafaţă poduri - 23.476 mp
  • Suprafaţă pasaje supraterane - 57.220 mp
  • Suprafaţă pasaje subterane - 38.184 mp
  • Suparafaţă pasarele - 4.763
  • viteza de proiectare minimă - 25 -60 km/oră