Lupta pentru alegerile din 25 mai se poartă între principalii lideri politici. Eurocandidații au fost puțin vizibili.
Ajunsă la jumătate, campania pentru alegerile europarlamentare se concentrează prea puțin în jurul celor care doresc să prindă un loc în Parlamentul european, și prea mult în jurul liderilor partidelor, deși aceștia nu candidează. Principalul motiv ar fi acela că eurocandidații nu au notorietate. Liderii partidelor și membrii de partid mai cunoscuți au fost nevoiți așadar să ia județele la picior pentru a-i ajuta pe aceștia, deturnând astfel discuția dinspre temele europene, care lipsesc de pe agendă. De asemenea, niciunul dintre candidați nu și-a impus prezența în dezbaterile la nivel național.
Uniunea PSD-PC-UNPR a fost ajutată de Victor Ponta, care a îndeplinit în această perioadă mai mult funcția de președinte de partid, decât cea de șef de guvern. Atacurile premierului au ajutat, în mod paradoxal, PMP, oferind un plus de vizibilitate partidului nou venit pe scena politicii și susținut de Traian Băsescu. Forța Civică a fost foarte puțin vizibilă. La PDL locomotivă a fost candidata Monica Macovei, și nu numărul unu de pe listă, Theodor Stolojan, sau Vasile Blaga.
Vectori de imagine
Acest aspect a fost subliniat și de sociologul Barbu Mateescu. „A fost o campanie care a favorizat pe Victor Ponta și PMP, ceilalți au pierdut prim-planul. S-au folosit cei doi vectori de imagine - Ponta și Băsescu - care atunci când spun ceva atrag atenția massmedia. Așa se explică faptul că în fiecare zi măcar unul dintre cei doi a dat mesaje”, a spus Mateescu, subliniind că în alegerile europarlamentare contează mai mult mobilizarea decât atragerea nehotărâților. În ceea ce privește PNL, sociologul spune că liberalii au conștientizat faptul că trebuie să ai o organizare eficientă în țară, așa explicându-se vizitele foarte multe făcute de Crin Antonescu în teritoriu.
„Campania demonstrează încă o dată că majoritatea partidelor de dreapta fug de valorile morale ale Dreptei, în timp ce PSD mizează fix pe acestea. Am în vedere aici valorile creștinismului, patriotismul, tradiția, familia”, a spus, la rândul său, consultantul politic George Rîpa, subliniind însă că PSD doar „se folosește” de aceste mesaje. „De cealaltă parte, parcă prea mulți politicieni de dreapta dau impresia că nu cred în nimic. Dincolo de valorile morale ale Dreptei, în discursul lor nu regăsim aproape deloc valorile economice, precum capitalismul sau piața liberă”, a mai arătat Râpa.