PSD lucrează cu fi rma lui Bogdan Teodorescu și Dan Sultănescu, PNL a apelat laTempo Advertising, PMP colaborează cu fi rma „La Palat”, în timp ce democrat-liberalii spun că nu au avut bani pentru a contracta o firmă de consultanță.
Palidă deocamdată la nivel de discurs, campania pentru europarlamentare se dovedește colorată la nivel de afișaj. Pentru europarlamentarele din 2014, principalele partide au ales, de la caz la caz, fie să lucreze cu aceleași firme de consultanță care au pus la punct și strategia electorală, fie ca echipe diferite să gestioneze elementele vizuale. La PSD, de identitatea vizuală a campaniei se ocupă analiștii Bogdan Teodorescu și Dan Sultănescu, prin Fundația Multimedia, susțin surse social- democrate. Teodorescu este aici președinte de onoare, iar Sultănescu ocupă poziția de director executiv. Potrivit informațiilor din mass-media, cei doi se ocupă de mai mulți ani de i m a g i n e a PSD, dar și de cea a lui Victor Ponta. Teodorescu și Sultănescu controlează și Centrul de Studii și Cercetări Infopolitic (CSCI), care efectuează cercetări sociologice. Pentru campania europarlamentară din acest an, consilierii PSD au apelat la motive populare și la sloganul „Mândri că suntem români”, iar candidații alianței PSD-UNPR-PC sunt eclipsați pe afișe de imagini simbolice pentru România. Strategii PNL s-au gândit la microbiști În ceea ce privește PNL, după ce Crin Antonescu a renunțat la serviciile lui Niels Schnecker, liberalii au contractat servicii de consultanță doar pentru partea de afișe, clipuri de campanie și alte materiale vizuale și vor lucra cu firma Tempo Advertising, companie cu care PNL a mai lucrat și în trecut, au declarat surse liberale pentru EVZ. Sloganul campaniei „Euro- Campioni la fapte” a fost ales pentru că pe 24 mai, cu o zi înainte de europarlamentare, are loc finala Ligii Campionilor la fotbal. Partidul Mișcarea Populară a ales să lucreze pentru materialele de campanie cu firma lui Ștefan Lungu, fost moderator la televiziunea publică. Aceasta se numește „La Palat”. După capul lor Lipsa banilor i-a determinat pe democrat-liberali să acționeze singuri în această campanie, fără ajutorul unei firme de consultanță. „Nu lucrăm cu nici o firmă. Totul s-a făcut cu cei de la biroul de presă al partidului și cu cei de la TDL”, a declarat șeful campaniei, Gheorghe Flutur. „Prețurile cerute de firme sunt prea mari, iar cei care aleg sunt tot oamenii din partid. Am mai avut experiențe, când s-a întâmplat ca mesajele noastre să fie mai bune ”, a arătat și vicepreședintele Sulfina Barbu. În teritoriu, pedeliștii au mână liberă să adauge elemente pe afișe, cum ar fi pozele liderilor locali care au notorietate și pot aduce voturi. Și Forța Civică (FC) a procedat la fel. „Avem trei oameni, membri și voluntari, care formează un grup intern de creație și comunicare”, a spus secretarul general al FC, Ștefan Pirpiliu, precizând că pentru pliante s-au inspirat de la Forza Italia. (Carmen Vintilă)