Ceea ce se vroia o soluție la problemele de mediu a început să devină o sursă de tensiuni în industria aeronautică.
Tensiunile tot mai mari din sectorul aviaţiei, la nivel mondial, pe fondul taxei pe dioxidul de carbon ar putea provoca un război comercial, a firmat şeful Airbus Tom Enders, citat de France Presse și preluat de Agerpres.
''Trebuie să spun că sunt cu adevărat îngrijorat de eventualele consecinţe, în calitate de constructor'', a explicat preşedintele companiei europene într-o conferinţă de presă desfăşurată la salonul aeronautic de la Singapore. ''Am văzut poziţia Chinei, a Rusiei, a SUA, a Indiei şi ceea ce a început ca o soluţie pentru problemele legate de mediu a devenit o potenţială sursă de război comercial'', a subliniat Enders.
Legislaţia europeană, intrată în vigoare la 1 ianuarie 2012, obligă companiile ce operează pe teritoriul Uniunii Europene, indiferent de naţionalitatea acestora, să cumpere echivalentul a 15% din emisiile lor de CO2, adică 32 de milioane de tone, pentru a contribui la lupta împotriva încălzirii climatice.
Acestea ar trebui să se achite de această obligaţie în primăvara lui 2013. În cazul în care companiile nu se vor plia legii europene, ele vor trebui să plătească amenzi în valoare de 100 euro pe tona de CO2 şi ar putea primi interdicţie de zbor în spaţiul comunitar. Pe de altă parte, China şi SUA refuză să accepte această legislaţie şi vor să le interzică companiilor lor aeriene să participe la mecanismul european de cumpărare de permise de poluare.