Agenţii economici şi sindicaliştii portuari cer ministrului Transporturilor revocarea conducerii Portului Constanţa. Pregătesc PROTESTE

Organizaţia Patronală “Operatorul Portuar” şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au cerut ministrului Transporturilor revocarea Consiliului de Administraţie a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Martime (CNAPM) Constanţa invocând atât desemnarea nelegală a conducerii portului cât şi o decizie Curţii Constituţionale.

Oamenii de afaceri din port, împreună cu reprezentanţii sindicatelor portuare, s-au întâlnit, în ultima perioadă, cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, pe masa căruia au depus “memorii şi documentaţii argumentate, care arată că atât Consiliul de Administraţie cât şi conducerea executivă a portului Constanţa funcţionează nelegal”.  Ei acuză că întreaga conducere a portului ar fi fost fost desemnată  “cu încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgemţă 109/2011 privind guvernanţa cooperativă a întreprinderilor publice”. Conducerea portului ar fi fost astfel numită, „doar pe criterii politice, nicidecum de competenţă”, cu consecinţe „dezastruoase” pentru economia locală şi naţională.   

În plus, neconstionalitatea deţinerii de către Consiliul Local Constanţa a acţiunilor portului , constatată de Curtea Constituţională în urmă cu patru luni, nu a adus schimbări în fruntea Administraţiei portuare. „Conform deciziei Curţii Constituţionale, Consiliul Local şi-a pierdut definitiv calitatea de acţionar şi nu mai poate participa la nivel decizional în activitatea curentă de administrare a companiei”, l-au informat portuarii pe ministrul Transporturilor. Acesta a fost pus la curent şi asupra disfuncţionalităţilor în actul de administrare, lipsa unei viziuni clare şi a unei strategii viabile a activităţilor desfăşurate în portul Constanţa, precum şi despre intocmirea unui master plan fără consultarea portuarilor. Pentru că, până acum, un au primit niciun răspuns, portuarii constănţeni pregătesc, în următoarea perioadă, pichetări şi proteste care se pot finaliza cu paralizarea activităţilor  portuare.