Membrii clasei de mijloc vor cheltui, la nivel global, 56 mii de miliarde de dolari până în 2030, față de 21 mii de miliarde de dolari cât este în prezent, potrivit unui studiu Ernst & Young.
În plus, puterea de cumpărare a clasei de mijloc se va tripla la nivel global până în 2030 datorită creşterii rapide a pieţelor emergente, şi a creşterii numărului de membri ai acestei clase la 5 miliarde, de la două miliarde. Totodată, 40% din cheltuielile clasei de mijloc se vor efectua în Asia, până în 2030, comparative cu 10% la cât se cifrează în prezent. Astfel, în faţa acestei schimbări radical, companiile vor fi nevoite să-şi adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea răspunde noilor cerinţe ale clasei de mijloc în creştere rapidă la nivel global şi, mai ales, în pieţele emergente. Schimbările vor trebui să includă crearea unor produse şi servicii cu totul noi, dacă aceste companii vor dori să realizeze inovări reale şi să obţină creştere, se arată în raport. Cercetarea include interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum şi cu câţiva antreprenori.
Studiul evidenţiază faptul că majoritatea companiilor din economiile dezvoltate îşi concentrează în prezent eforturile şi acţiunile către segmentul premium al pieţei. Chiar şi în cazul companiilor din pieţele emergente, această proporţie se ridică la 40%. Studiul argumentează că această orientare spre bunurile de lux va trebui să se schimbe.