Viitorul Aeroport Internaţional de la Braşov se află deja pe harta de transport a Europei deşi încă nu s-a turnat niciun cancioc de ciment la construcţia lui.
Reţeaua TEN-T reprezintă o agenţie europeană ce gestionează fondurile pentru infrastructura de transport a UE, iar aeroportul braşovean a fost inclus în speranţa că ar putea obţine o finanţare europeană.
„Asta înseamnă că ar putea căpăta finanţare din fonduri europene, şi, mai mult decât atât, infrastructura care deserveşte aeroportul va fi trecută în reţeaua europeană, adică pe harta de transport european“, explică Adrian Ciocănea, secretar de stat la Departamentul Afaceri Europene.
Oficialul român mai spune că trecerea aeroportului în reţeaua TEN-T arată că în România va mai exista un aeroport. „Eu cred că aeroportul se va face, pentru că este trecut şi în documentul de tip memorandum din guvern, alături de toate aeroporturile, şi e trecut pe hartă“, conchide Ciocănea.
Construcţia Aeroportului Braşov-Ghimbav bate pasul pe loc de aproape un an. „Ar fi fost mult mai simplu dacă aeroportul ar fi fost un proiect privat, adică dacă noi am fi cumpărat terenul şi am fi venit cu banii pentru investiţii. Dar am fost întârziaţi nouă luni de semnarea actelor necesare pentru obţinerea terenului sau pentru alte acorduri“, spune Ronald Weissberger, proprietarul companiei Intelcan.
Pentru realizarea aeroportului s-au asociat consiliile judeţene din Braşov, Harghita, Covasna, consiliile locale din Braşov şi Ghimbav, plus compania canadiană Intelcan.
Pe lângă birocraţie, investitorii au avut de-a face şi cu luptele politice locale. Mai nou, o parte din consilierii din Ghimbav, conduşi de consilierul PDL Ioan Spinean, vor renegocierea asocierii. „Noi contribuim cu 60 de hectare de teren la această investiţie, ceea ce reprezintă 33% din suprafaţa folosită şi avem numai 5% din viitoarea firmă“.