Aeroportul, concesionat operatorului privat Blue Air

În premieră pentru România, un aeroport este concesionat de autorităţile locale unui operator privat.

Aerobaza din Bacău a fost concesionată companiei Blue Air pentru următorii 35 de ani, după ce Consiliul Judeţean Bacău, autoritatea tutelară, s-a declarat în imposibilitatea de a acoperi cheltuielile de reparaţii.

Aceasta va investi aici în total aproximativ 45 de milioane de euro, din care aproape jumătate, în modernizarea pistei de aterizare-decolare şi în redimensionarea terminalului de pasageri.

Singuri la licitaţie şi necontestaţi

Evaluarea investiţiei a fost realizată de un consorţiu de consultanţă, format din Deloitte, Iptana şi Casa de avocatură Boştină & Asociaţii.

Validarea ofertei a fost făcută luni de comisia de verificare condusă de Radu Bondar, directorul Regiei Aeroportuare, din cadrul CJ Bacău. „Vorbim aici de un Parteneriat Public Privat, adevărat, primul de acest fel din România pe zona aviaţiei şi la o asemenea magnitudine“, a declarat Bondar.

„Vor urma şi alte concesionări de acest fel, deoarece consiliile judeţene vor avea de optat între a aştepta bani cu ţârâita de la stat sau a demara proiecte de anvergură în parteneriat cu mediul de afaceri“, a explicat directorul regiei.

Conform preşedintelui CJ Bacău, Dragoş Benea, concesionarul va trebui să constituie un fond de garanţie, a cărui valoare se ridică la 2 milioane de euro. În caz că investiţiile nu se vor realiza, concesionarea va fi anulată. Caietul de sarcini întocmit pentru licitaţia organizată în vederea concesionării aeroportului a fost cumpărat de opt firme, însă numai Blue Air a înaintat oferta şi nici nu au fost contestaţii.

Radu Bondar, directorul Regiei Aeroportuare Bacău: " E primul Parteneriat Public Privat din România pe zona aviaţiei şi la o asemenea magnitudine. Vor urma şi alte concesionări de acest fel. Consiliile judeţene vor avea de optat între a aştepta bani cu ţârâita de la stat sau a demara proiecte de anvergură. "