Deși suntem în 2019, deși se tot vorbește despre bullying, acel comportament ostil de intimidare, de terorizare, putem spune că această informație nu a ajuns și la Școala Gimnazială ”Gheorghe Bibescu” din Craiova, unde elevii de la clasa a VII-a B, nu au avut parte de o primire foarte călduroasă la începutul școlii.
Deorece caloriferele de la una dintre clase nu funcționau și astfel înghețau, elevii s-au mutat în laboratorul de biologie unde era cald și bine, având astfel un mediu prielnic pentru a învăța. Numai că, această schimbare nu a fost deloc pe placul adimistratorei de patrimoniu. Când a auzit ce s-a întâmplat, a intrat furioasă la ora de curs și a început să le predea elevilor ”lecția vieții”. Nu a ținut cont că există un profesor în clasă, că i-a întrerupt ora. A început șă țipe la copii și să le reproșeze că nu ar merita să stea într-o astfel de clasă. Un copil a filmat totul cu telefonul mobil, iar filmulețul a fost trimis de către părinți redacției GDS.ro
Din filmuleț se poate vedea nemulțumirea administratorei legată de faptul că elevii și-au permis să înfrumusețeze clasă prin vopsirea băncilor și realizarea de mici desene. „Da’ nu vă e puţin ruşine, aşa? Adică v-au crescut pretenţiile, dar ca să păstrăm, nu păstrăm nimic!“, astfel și-a început discursul administrator când a intrat în clasa elevilor. Deoarece copiii sunt învățați să fie respectuoși și să se ridice în picioare cînd cineva intră în clasă, la fel au procedat și aceștia când a intrat administrator în sala de curs. Numai că aceasta a avut imediat ”grijă” de ei, așezându-I la locul lor: „Stai, fată, jos! Stai jos că te văzui! Stai jos! Stai mă şi tu jos, acolo!“. După ce i-a văzut în bănci, administratoarea a continuat: „Chiar nu vă e ruşine să vă crească pretenţiile într-o nesimţire, în condiţiile în care voi nu păstraţi nimic?! Aţi făcut clasa aia… E deplorabilă! E mizeră! Mizeră! Aţi vopsit bănci, aţi făcut… Dar să puneţi mâna să plătiţi tot mobilierul care e acolo şi pe urmă să veniţi să vă mutaţi, aici, în curăţenie! Da? Ne facem bagajele şi plecăm la loc în clasă! Până nu vine doamna dirigintă nu intră nimeni aici! Aici s-a muncit, s-a vopsit, s-a zugrăvit, s-a făcut după cum vedeţi. La fel cum a fost şi în clasa voastră, zugrăvită, aranjată, mobilier bun, şi aţi distrus tot. Afară!“, ajunge să strige administratoarea.
Copiii dau să se ridice, dar mai rămân, totuşi, în bănci. Şi lecţia administratoarei continuă cu aceleaşi reproşuri la adresa clasei pe care o au elevii, la băncile vopsite şi la pereţi. Mobilierul clasei este vopsit cu portocaliu şi verde, iar pereţii au câteva floricele cu vopsea. Totul a fost făcut de elevi, cu profesorul de educaţie plastică, pentru că băncile erau foarte vechi şi pentru a schimba înfăţişarea clasei. Numai că administratoarei nu i-a plăcut nimic.
Profesoara care era la clasă și a fost întreruptă de administrator, a încearcat să intervină şi să o calmeze, spunând că elevii nu au avut intenţie rea când au vopsit băncile. „Nu fiţi supărată. Totuşi, intenţia lor nu cred că a fost rea“, încearcă să explice cadrul didactic. Vocea profesoarei nu se mai aude întrucât administratoarea îşi iese mai rău din fire, bate cu mâinile în uşa clasei şi strigă: „Uitaţi-vă, uşă nouă, cum arată! Uitaţi-vă ce întrerupătoare! Uitaţi-vă întrerpătoare, dacă merită copiii ăştia?! Ce au căutat să mânjească întrerupătoarele?“. În toată această scenă de furie, o elevă prinde curaj şi intervine: „Scuzaţi-ne, dar noi nu ne-am atins de întrerupătoare“. Administratoarea se îndreaptă cu tonul ridicat şi vocea gâtuită de atâta ţipat spre elevă. „Dar cine le-a făcut, eu?“. Minora continuă cu explicaţia: „Şi credeţi-mă că şi cu băncile, şi cu pereţii, cu tot, nu am făcut ca să le stricăm sau ceva. Din contră“. Administratoarea o ţine pe a ei: „Foarte rău! Nu. Care din contră? Care, mai arată-mi mie o clasă care arată ca a voastră?“. Eleva insită şi întreabă: „Da’ ce au, că nu înţeleg?“. Angajata şcolii nu se lasă şi vrea să îi trimită în clasă: „Păi ce? Dacă e frumos şi elegant, ce căutaţi să vă mutaţi?“. Motivaţia simplă a elevilor îi vine replică: „Păi, doamnă, dacă aici e frig!“. Nici de această dată, replica acidă a administratoarei nu întârzie să apară: „Ia uite, fată, du-te la mă-ta acasă dacă e frig!“.
După această scenă, administratoarea pleacă din clasă şi îi permite profesoarei care era la oră să îşi continue activitatea, pe care i-a întrerupt-o. Noi ne întrebăm, oare a mai putut continua profesoara sau elevii să se concentreze la oră?
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, a declarat pentru EVZ că este condamnabilă reacția doamnei director care încerca să o apere, găsindu-i circumstanțe atenunante. ”Este o lipsă de dialog care să ajute ca elevii să vină cu plăcere la școală. Această doamnă administrator și-a permis să vorbească foarte urât cu acei elevi. Am vorbit personal și cu inspectorul de la Dolj și sper să se ia măsuri, nu neapărat să dea afară pe cineva, dar atâta vreme cât directorul apare în spațiul public și încearcă să îi găsească circumstanțe atenunante, înseamnă că este o obișnuință a acestei doamne să se comporte așa. Nu cred că ar trebui desfacerea contractului de muncă într-o asemenea situație, dar părinții ar trebui să se sesizeze, iar dacă se repetă situația să intre pe comisie de disciplină. Aș vrea să o întreb pe această doamnă administrator – dacă propriul nepot ar învăța într-o astfel de clasă, care ar fi reacției ei. Până nu te pui în piele celor care reclamă, nu cred că putem potoli astfel de oameni incompetenți”, a declarat Iulian Cristache.