Pe motiv c? în pasajele rutiere ?i în zonele pietonale bucure?tene este nevoie de mai mult? siguran??, Administra?ia Str?zilor, institu?ie subordonat? edilului-?ef al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea s? investeasc? alte 4,5 milioane de euro. În pasajele rutiere din Capital?, Administra?ia Str?zilor a „îngropat” zeci de milioane de euro în ultimii opt ani.
Lucr?rile ar urma s? fie f?cute în baza unui acord cadru încheiat pentru doi ani, potrivit documenta?iei de atribuire a contractului. Cert este c? banii din visteria Administra?iei conduse de Alina Roman se vor duce pe lucr?ri de instalare de sisteme de iluminare ?i de semnalizare. Anun?ul a fost lansat pe site-ul public de licita?ii, numai c? documentele pe baza c?rora firmele ar putea s? se prezinte la licita?ie nu pot fi acesate, acestea fiind parolate. Cert este c? acordul cadru va avea lo valoare minim? de 2,573,929. de lei?r? TVA ?i de maximum 20,591,437.00 de lei. Pasajele rutiere înghit anual milioane de euro Prim?ria „p?storit?” de Sorin Oprescu a cheltuit în ultimii doi ani, 5,2 milioane de euro pentru între?inerea pasajelor abia reabilitate. La un simplu calcul, se poate constat c? nu mai pu?in de 7.000 de euro pe zi a alocat Administra?ia Str?zilor pentru între?inerea a patru pasaje rutiere proasp?t reabilitate: Victoriei, Unirii, Obor ?i M?r??e?ti. Investi?ia total? de 5,2 milioane de euro- considerat? „exorbitant?” de speciali?ti în construc?ii consulta?i de EVZ – a fost motivat? în 2010 de ?efa Administra?iei Str?zilor, Alina Roman, prin faptul c? pasajele - ?i a?a „agresate de poluare” - sunt avariate frecvent de ?oferi neaten?i, care, din noiembrie ?i pân? acum, au distrus deja de 19 ori o parte din pl?cile de granit cu care au fost placa?i pere?ii construc?iilor. Contracte subsecvente de peste 2.000.000 de euro Concret, firma câ?tig?toare, în baza unui contractcadru, minimum 822.500 de euro ?i maximum 2,35 milioane de euro „pentru între?inerea multianual? a celor patru pasaje rutiere, a reparat finisajele deteriorate în urma accidentelor ?i pentru men ?inerea în permanen?? a aspectului arhitectonic al pasajelor”. „Conform legii, atât în România, cât ?i în celelalte ??ri, orice construc?ie trebuie s? fie supus? urm?ririi în timpul exploat?rii. Pasajele sunt supuse agresivit??ii noxelor, prafului etc. Între?inerea lor este obligatorie pentru men?inerea lor în parametri care co respund legii privind s?n?tatea popula?iei, siguran?a în exploatare, stabilitate ?i hidroizola?ie”, a justificat investi?ia, acum doi ani, directorul Alina Roman. „Nu contractul-cadru ar fi neap?rat problema, ci contractele subsecvente ?i modul în care este formulat? oferta. Investi?ia total? mi se pare exorbitant? ?i, totu?i, greu de justificat”, o contrazice unul dintre constructorii consulta?i de EVZ. Pasaje ref?cute cu zeci de milioane de euro Finalizat? anul trecut, reabilitarea pasajelor Unirii ?i Victoriei a costat municipalitatea peste patru milioane de euro. • Astfel, potrivit documentelor Prim?riei Capitalei, în refacerea Pasajului Unirii, care a presupus, printre altele, placarea cu granit a pere?ilor, s-au investit 1,42 milioane de euro, în timp ce Pasajul Victoriei a înghi?it 2,8 milioane de euro. • De departe, cel mai mult - 14 milioane de euro - s-a cheltuit, în 2008, în perioada mandatului lui Adriean Videanu, pentru refacerea Pasajului Obor, în timp ce pentru înfrumuse?area, în 2007, a Pasajului M?r??e?ti, s-au pl?tit peste 700.000 de euro.