Deși CFR Călatori a înregistrat profit în ultimii ani, conform OUG 64/2001 repartizarea acestuia nu poate fi făcută spre investiții, ci doar către acoperirea pierderilor. Acestea se ridică la 1,8 miliarde lei, care, conform limitărilor legale se va stinge în 30 de ani.
”Banii din subvenții nu pot fi folosiți la capitolul Investiții (achiziții de material rulant), ne spune Alina Predescu, purtător de cuvânt al CFR Călători. Acești bani sunt utilizati, integral, conform legislației în vigoare, pentru cheltuieli realizate cu pachetul minim de servicii contractat (activitatea desfășurată pentru mersul trenurilor în vigoare) prin Ministerul Transportului”.
Profitul nu poate fi reinvestit decât după acoperirea pierderilor istorice acumulate de-a lungul anilor, de peste 1,8 miliarde lei. CFR Călători, conform legii, are limitări de realizare a profitului de maxim 3% față de cheltuieli. Din acest motiv, la un profit maxim posibil de aproximativ 60 milioane lei/an, datoria istorică ar putea fi stinsă în aproximativ 30 de ani. Abia din acel moment profitul realizat ar putea fi reinvestit în material rulant nou sau modernizat. Așadar, achiziții de material rulant nou pot fi făcute numai din fonduri alocate de la bugetul de stat.
CFR Călători, din fonduri proprii de investiții, poate face mici investiții în asigurarea condițiilor optime de exploatare a unităților proprii.