Născut în 1904, într-o familie bogată din Paris, Jean Rene Lacoste este mai cunoscut astazi pentru moştenirea lăsată modei decât pentru realizarile sale de pe terenul de tenis.
Puţini sunt cei care mai ştiu faptul că a fost un jucător foarte bun de tenis. Lacoste a câştigat Openul francez de trei ori (în 1926, 1927 şi 1929), Wimbledonul (în 1925 şi 1928), şi U.S Openul doi ani la rând (1926 şi 1927). A fost supranumit de către presa franceză "unul dintre cei patru muşchetari" ai echipei de Cupa Davis a Franţei, care a caştigat Salatiera de Argint în premieră pentru Franţa (în 1926 şi 1927). Din păcate, o boală respiratorie l-a silit să se retragă în plină glorie, la numai 25 de ani şi imediat după câştigarea Openului Franţei de la Roland Garros, în anul 1929. Purtau marca la vedere Rene şi-a manifestat public pasiunea pentru modă la finala U.S Openului din 1926. Atunci, el şi-a adjudecat meciul îmbrăcat într-un echipament desenat chiar de el: primul tricou cu mânecă scurtă şi ţesut dintr-un material mult mai subţire decât cele fabricate până atunci, care permitea corpului să respire. "A fost primul echipament cu adevarat sportiv, prima mare performanţă a echipamentului de sport în general, nu numai în tenis", spunea Bernard Lacoste, cel care a preluat conducerea companiei de la tatăl său, în 1962. Unul dintre oamenii care au crezut în desenele sale, chiar atunci când Federaţia Franceză de Tenis le-a considerat puţin prea îndrăzneţe, a fost Andre Giller, proprietarul celei mai mari fabrici de tricotaje la acea vreme. Parteneriatul celor doi a însemnat lansarea companiei "La Chemise Lacoste", în 1933. Au fost produse în serie tricorile polo cu însemnul Lacoste în dreptul pieptului, tricouri cu care la început a jucat doar "Aligatorul" (aşa a fost poreclit Rene, şi veţi vedea mai jos de ce). Au fost primele echipamente care purtau marca la vedere, nu pe eticheta interioară. În loc de bluzele cu mâneci lungi, aproape toate albe, cel mult gri deschis, Lacoste a introdus primele tricouri cu mânecă scurtă şi guler polo, folosite şi astăzi de foarte mulţi jucători.
Aligator, nu crocodil Brandul îi poartă numele şi marca distinctivă: aligatorul cu gura deschisă. Este vorba despre un aligator, nu un crocodil aşa cum cred mulţi dintre admiratorii casei de modă. Rene Lacoste a explicat de unde a apărut faimosul aligator. "Presa americană m-a poreclit "Aligatorul" după un pariu pe care l-am făcut cu căpitanul echipei noastre de Cupa Davis. El mi-a promis o geantă din piele de aligator în cazul în care câştigam un meci foarte important împotriva americanilor. Publicul american a preluat porecla pe care mi-a dat-o presa pentru tenacitatea mea din teren: spuneau că nu îmi abandonez niciodată prada. Aşa că bunul meu prieten Robert George mi-a desenat un mic aligator pe care l-am brodat pe vesta de joc", spunea Rene într-un interviu, cu doar câţiva ani înainte de a se stinge din viaţă, în 1996, la vârsta de 92 de ani. Ca un fapt divers, primul aligator purtat de Rene a fost galben şi nu verde. Explicaţia pentru care aligatorul s-a "transformat" în crocodil este simplă: deoarece limba franceză nu avea un termen pentru "aligator", porecla a fost schimbată de presa franceză în "Le crocodile". Bernard Lacoste mai spune că extinderea companiei a început cu adevărat în 1951, când Lacoste a spart tiparele conservatoare ale sportului alb, denumit astfel după culoarea echipamentelor de joc, şi a introdus prima linie de tricouri multicolore. Noile tricouri nu s-au impus atât de rapid. Numai la U.S Openul de la începul anilor '70 noile modele au devenit cu adevărat populare, fiind purtate de mai mulţi jucători de top. După recunoaşterea primită din partea jucătorilor, produsele Lacoste au ajuns să fie purtate de toţi iubitorii de tenis şi nu numai. Astăzi Lacoste produce pe lângă haine şi accesorii, chiar genţi precum aceea câştigată de Rene la finala de Cupa Davis, dar şi ceasuri, ochelari şi, bineînţeles, faimoasele tricouri polo. See you later Lacoste este în prezent un brand în sine, o marcă cu un public ţintă foarte bine conturat la nivel mondial. Compania depăşeşte un miliard de dolari în vânzări anuale şi a atins noi cote de popularitate. Imediat după ce s-a stins din viaţă, Publicis, agenţia franceză care l-a manageriat pe Rene decenii la rând, a publicat un print celebru: lângă marca Lacoste au fost inscripţionate cuvintele "See you later"… Specialiştii în Lacoste, căci există şi aşa ceva, au făcut un fel de cod al mărcii: materialul trebuie să fie predominant bumbac; pe interior eticheta are specificat pe ea numele producătorului şi compoziţia materialului scrisă în şapte limbi, una sub alta, şi alte detalii despre spălare/călcare; nasturii nu trebuie să aibă scris niciodată pe ei Lacoste sau să aibă "desenat" aligatorul, ci trebuie să fie lucioşi ca perlele; aligatorul trebuie să fie mereu pe partea stângă şi niciodată pe dreapta, aplicat şi cusut (nu lipit); mărimea să fie exprimată mereu în cifre şi nu litere; aligatorul trebuie să fie bine detaliat, iar limba acestuia nu trebuie să fie scurtă, ci de-a lungul gurii!
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/imOKKjfcMks" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>