Acuzat de asigurări că şi-a înscenat accidentul

Un bucureştean reclamă faptul că o firmă de asigurări îl acuză pe nedrept că a "montat" un accident pentru a-şi repara avariile pe care le avea la maşină.

Augustin Apostol, un bucureştean de 34 de ani, susţine că a avut un accident de maşină în urmă cu mai puţin de o lună, în sectorul 6 al Capitalei iar cel vinovat ar fi şoferul unui Renault.

Firma BCR Asigurări Vienna Insurance Group, unde şoferul vinovat avea încheiată asigurarea obligatorie, refuză să achite însă pagubele şi îl învinuieşte pe tânăr că şi-a înscenat întâmplarea pentru a-şi repara avarii mai vechi.

Pe de altă parte, reprezentanţii firmei de asigurări îşi justifică refuzul plăţii pagubelor prin faptul că dovezile din dosarul de daună arată că avariile nu corespund accidentului în cauză.

Accident cu poliţie şi echipaje SMURD la faţa locului

Pe 16 septembrie, maşina pe care o conducea Augustin Apostol a fost lovită din spate de un Renault Clio, în timp ce stătea în coloană la semafor.

După impact, au sosit la locul accidentului două echipaje ale poliţiei şi o maşină SMURD, pentru că lui Augustin i s-a făcut rău. Poliţia nu a emis niciun proces- verbal pentru că cei doi şoferi au apelat la constatarea amiabilă a accidentului, urmând ca un constatator al firmei de asigurări să evalueze pagubele şi maşina să fie reparată.

"La câteva zile de la accident, am sunat la sediul central BCR Asigurări şi ne-au făcut programare la sediul Mazda din Bulevardul Iuliu Maniu, pentru a ni se constata pagubele. În urma constatării mi s-a spus că am bara spate de înlocuit, panou spate de reparat, lăcaş roată rezervă de reparat, capotă portbagaj de reparat, ornament sub stop de înlocuit, tobă finală de înlocuit, armătură bară spate de înlocuit, apărătoare spate noroi de înlocuit, bandour bară spate de înlocuit, capac cârling remorcare de înlocuit, amortizor şoc dreapta spate de înlocuit. În total, pagubă de 9.000 de lei", povesteşte Augustin Apostol.

La câteva zile de la accident, bărbatul a primit o hârtie prin poştă (în care adresa şi tipul maşinii erau scrise greşit), în care i se comunica faptul că în urma unei expertize extrajudiciare reiese că accidentul nu avea cum să se întâmple.

"Prin urmare nu vor să mă despăgubească, motivând că maşina mea şi cealaltă erau deja lovite. Practic, mă acuză că mi-am înscenat propriul accident, ca să-i fraudez. Când m-am dus la BCR şi am cerut raportul, mi-au spus că, de fapt, a fost făcut de la birou şi că pot să mă apuc să repar maşina că poate o să-mi dea bani", completează bărbatul, care aşteaptă să meargă în audienţă în această săptămână.

Firma de asigurări: avariile nu corespund

În urma reanalizării dosarului de daună pe baza declaraţiilor şoferului şi sesizărilor primite, precum şi a fotografiilor puse la dispoziţie, BCR Asigurări îşi menţine punctul de vedere, ne-au transmis reprezentanţii firmei.

"Avariile suferite de autoturismul BMW 330D (bară spate e avariată lateral dreapta şi stânga, însă în zona centrală nu apar avarii) nu au corespondent ca amplitudine, înălţime şi lăţime cu cele ale autoturismului Renault Clio (bară faţă central deformată, capotă motor deformată central, grilă radiator deformată, număr înmatriculare lipsă etc.). Astfel, BCR Asigurări e exonerată de la plata despăgubirilor aferente dosarului de daună", explică Carmen Ceciu, şef Serviciu managementul calităţii şi control intern BCR Asigurări Vienna Insurance Group.

"Nu vor să mă despăgubească, motivând că maşina mea şi cealaltă erau deja lovite. Practic, mă acuză că mi-am înscenat propriul accident, ca să-i fraudez.", AUGUSTIN APOSTOL, păgubi

SFATUL EXPERŢILOR

Cereţi acte de la SMURD, reclamaţi la CSA

Specialiştii în protecţia consumatorului îi recomandă şoferului nemulţumit să ceară un răspuns clar, în scris, din partea asiguratorului asupra situaţiei. "Dacă societatea de asigurări îşi menţine punctul de vedere iniţial, consumatorul ar trebui să înainteze o reclamaţie către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Ar fi bine, pentru orice eventualitate, să solicite documente de la poliţie şi SMURD cu privire la ceea ce s-a întâmplat în ziua accidentului", recomandă Mihai Titichi, şef Serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Reprezentanţii Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor spun că, dacă se face o reclamaţie la care se adaugă acte doveditoare, vor cere dosarul companiei şi îl vor analiza . "Clientul poate să facă o reclamaţie la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în care să semnaleze situaţia de care este nemulţumit şi să ataşeze documentele doveditoare. Noi vom lua legătura cu societatea de asigurări, vom cere documentaţia cazului care va fi analizată şi se va trage o concluzie", afirmă Catrinel Frîncu, director Direcţia Generală Comunicare şi Relaţii Mass-Media la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.