Achiziţiile, arma Facebook în lupta împotriva Google

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, intenţionează să facă achiziţii care să-i îmbunătăţească design-ul, să-i menţină serviciul solid şi să introducă noi caracteristici mobile, pentru a înfrunta concurenţa Google şi Twitter.

Compania intenţionează să facă circa 20 de achiziţii în 2011, în creştere de la 10 anul trecut şi una singură în 2009, a declarat Vaughan Smith, directorul de dezvoltare al Facebook, într-un interviu, transmite Bloomberg.

Facebook mizează pe faptul că focalizarea pe design îi va motiva pe clienţi să petreacă mai mult timp pe site, iar adăugarea unor noi servicii mobile va duce la creşterea numărului de membri care utilizează Facebook pe device-uri mobile.

Totodată, în faţa concurenţei Google şi Twitter, Facebook trebuie să-şi consolideze sistemul, astfel încât site-ul să funcţioneze fără probleme în cazul unei creşteri rapide a numărului de utilizatori.

Cash-ul lui Google

Reţeaua de socializare câştigă bani din publicitate încasând un comision atunci când sunt vândute bunuri pe site. Fiind o companie nelistată pe bursă, Facebook nu îşi dezvăluie datele financiare. Însă, potrivit unei surse apropiate companiei, compania ar putea câştiga peste 2 miliarde de dolari în 2011.

Principalul său rival, Google, are 39,1 miliarde de dolari bani gheaţă. Google, cel mai mare motor de căutare din lume, a lansat, în luna iunie, o nouă reţea de socializare, Google+, care a atras 29 milioane de persoane până la finele lunii iulie, potrivit ComScore.