În timp ce Guvernul României anunță o perioadă de austeritate, Camera Deputaților a lansat o licitație publică pentru cumpărarea unor produse care nu sunt de strictă necesitate. Măsuțe de cafea cu sticlă fume, scaune din piele tratată antimicrobian și alte piese de mobilier, sunt trecute pe lista de dorințe a deputaților.
Potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, Camera Deputaților a lansat o licitație prin se dorește achiziția a 262 de scaune din piele naturală, 40 de măsuțe de cafea și alte piese de mobilier. Valoarea totală a achiziției este de 1,3 milioane de lei.
În anunț se mai arată că deputații își doresc scaune din piele, clasa Premium, care să fie tratată antibacterian și antiviral.
În caietul de sarcini mai există tot felul de condiții legate de aceste scaune, care se referă la greutate, structura țesutului și a spătarului.
”Structura țesutului și a spătarului să fie confecționată din placaj mulat de 18-20 mm grosime, să urmeze exact linia corpului, oferind unb suport uniform pentru reducerea stresului în punctele de presiune, oferind confort și ergonomie. Șezutul și spătarul trebuie să fie din spumă poliuretamică, pentru un confort sporit în desfășurarea unei activități îndelungate”, sunt câteva din condițiile impuse.
Măsuțe de cafea cu sticlă fume
Nici pentru măsuțele de cafea, deputații nu renunță la condiții. Acestea trebuie să fie cu sticlă fume securizată și cu picioare din alamă.
Mai mult, se mai dorește cumpărarea și a 20 de mese de ședință și 20 de biblioteci.
„Este foarte important ca achiziția acestor produse să fie făcută la timp, ținând cont de faptul că o parte din mobilier este necesar pentru eficientizarea mobilierului achiziționat în anul 2022, la Conferința Plenipotențialilor Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor”, se mai arată în caietul de sarcini al licitației, potrivit stiripesurse.
Măsurile de austeritate anunțate de Coaliție
Una dintre măsurile care urmează să fie adoptate în Ordonanța Austerității se referă la interzicerea de achiziționare de mobilier sau aparatură de birotică.
Pentru aceste situații, ordonanța prevede că aceste bunuri vor fi predate/preluate de la alte instituții care nu au nevoie de ele.
„De la data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, inclusiv activităţilor finanţate integral din venituri proprii înfiinţate pe lângă acestea, li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme, (…) mobilier şi aparatură birotică. Asigurarea necesităţilor de bunuri prevăzute la alin. (1) se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiaşi instituţii sau de la alte instituţii publice”, potrivit se arată în proiectul discutat la nivelul coaliției PNL-PSD-UDMR.