Achiziţia autobuzelor noi a fost blocată din nou

Primăria vrea să dea în judecată firma care a contestat licitaţia.

Timişorenii se pare că mai au încă mult de aşteptat până vor putea călători prin oraş cu cele 30 de autobuze pe care municipalitatea ar fi trebuit să le achiziţioneze. Asta pentru că licitaţia ce trebuia să aibă loc ieri a fost blocată, pentru a doua oară, din cauza unei contestaţii. Achiziţia celor 30 de autobuze articulate de capacitate mare, cu 100 de locuri, face parte dintr-un proiect de modernizare a parcului auto al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT). Daune de 35.000 de lei

Licitaţia de ieri a fost blocată din cauză că o firmă a contestat procedura de organizare a licitaţ iei, motiv pentru care municipalitatea a anunţat că va da în judecata societatea cu pricina şi că va cere despăgubiri pentru blocarea licitaţiei. De altfel, este a doua oară când achiziţia celor 30 de autobuze se află în impas din cauza unei contestaţii.

„Înainte de Crăciun, când am organizat prima licitaţie, una dintre firme a contestat caietul de sarcini. Au contestat faptul că se solicita ca autobuzele să aibă rezervoare de inox. De data aceasta, o altă firmă a contestat modul de distribuire a caietului de sarcini. Astăzi (ieri - n.r.) trebuia să deschidem plicurile cu oferte, dar nu se poate pentru că este contestaţie“, explică situaţia primarul Gheorghe Ciuhandu.

Edilul a mai precizat că municipalitatea va da în judecată firma care a blocat licitaţia. „Vom cere daune în valoare de 35.000 de lei pe procedura privind licitaţiile, dar vom da în judecată şi în civil firma pentru alte daune“, completează Ciuhandu. Numele firmei contestatare, păstrat la secret Reprezentanţii municipalităţii au refuzat să precizeze numele firmei care a contestat procedura pentru licitaţie. „Au fost 17 firme care au achiziţionat caietul de sarcini. Două au depus oferte şi una a contestat procedura. Nu putem să spunem cine sunt firmele până la soluţionarea contestaţiilor“, susţine Flavius Boncea, purtător de cuvânt al primăriei. Cele 30 de autobuze noi sunt necesare deoarece parcul auto al RATT este depăşit.

„Sunt autobuze vechi, din anii ’80. Momentan, numai 18 mai pot circula, pentru că restul sunt total depăşite“, spune Eugen Stănescu, director general RATT. Pentru achiziţia celor 30 de autobuze de capacitate, Primăria Timişoara vrea să obţină un credit de peste 11 milioane de euro.

Ultima etapă de modernizare a parcului auto a avut loc în 2005, când au fost cumpărate în leasing 55 de autobuze de capacitate medie, valoarea contractului fiind de 9 milioane de euro. În plus, până la sfârşitul lunii martie, RATT se va îmbogăţi cu 50 de troleibuze noi, dotate cu aer condiţionat şi scaune moderne. ANTECEDENTE Primăria a câştigat 11 contestaţii Anul trecut, 12 licitaţii organizate de Primăria Timişoara au fost contestate la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, instituţia a câştigat 11 dintre cele 12 procese rezultate în urma depunerii contestaţiilor, dar nu a primit şi despăgubiri. Însă, de la 1 ianuarie 2008, comisia respectivă poate dispune, la soluţionarea contestaţiilor, şi plata unor penalităţi dacă se constată că partea care a făcut contestaţia nu a avut dreptate.