CAUZA ACCIDENTULUI aviatic din Apuseni. AVIONUL avea GHEAȚĂ pe ARIPI. Ce voia să FACĂ IOVAN pentru A DEZGHEȚA avionul și CE A PROVOCAT PRĂBUȘIREA

Pilotul Adrian Iovan şi o studentă la Medicină au murit, luni seara, după ce avionul în care se aflau s-a prăbuşit în Munţii Apuseni. Alte cinci persoane au fost rănite şi au fost transportate la spital. Aeronava tip Britten Norman Islander BN2 plecase, luni după-amiază, de la Bucureşti spre Oradea, şi avea la bord un echipaj medical, printre care şi purtătorul de cuvânt de Spitalul Elias, dr. Valentin Calu, iar incidentul a avut loc în apropierea localităţii Beliş, în judeţul Cluj, într-o zonă montană.

CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE!

Accidentul s-a produs pentru că avionul a coborât prea jos, atingând vârfurile brazilor, pilotul a avut însă un motiv serios să coboare. Rămâne ca anchetatorii să lămurească de ce nu a putut aprecia pilotul corect la ce înălțime se află.

Avionul s-a prăbuşit luni, în jurul orei 16:15, în Munţii Apuseni. Aleodor Frâncu, preşedintele Romatsa, a declarat că Adrian Iovan a cerut permisiunea să coboare aparatul de zbor la 2.100 de metri altitudine, o altitudine mai mică decât cea normală, pentru a dezgheţa aeronava. 

"În legătură cu colegul Iovan, a început o coborâre pentru că exista acest fenomen de givraj în zonă. A mers într-o zonă unde avea şi o vizibilitate mai bună şi o temperatură mai ridicată. Condițiile meteo erau de aşa natură că putea să apară givrajul. Ultima dată a cerut un nivel de 8000 de picioare", a declarat Aleodor Frâncu, pentru B1 Tv.

  • ACCIDENTUL AVIATIC din Munții Apuseni: Pilotul Adrian Iovan și o femeie au murit. Copilotul e în stare critică, iar alți trei medici în stare gravă | IMAGINI de la locul tragediei

Unul dintre medicii răniți în accident a declarat că pe aripi s-a depus un strat de gheață, iar echipajul a încercat să degivreze fuselajul.

„A încercat să degivreze avionul, a pierdut altitudine şi s-a înfipt în copaci, din momentul respectiv ne-am prăbuşit, am reuşit să scoatem victimele, pilotul era încarcerat şi nu aveam cum. Pe lângă ceilalţi, eu sunt bine", a declarat, la Antena 3, medicul chirurg Sorin Ianceu, unul dintre medicii răniţi în accident.

Ce este givrajul, fenomenul care a dus la prăbușirea avionului Givrajul este depunerea gheţii pe anumite porţiuni a unei aeronave. Straturile de gheață pot afecta bordul de atac al aripilor, elicele, parbrizul, antenele radio şi radar, tubul Pitot, carburatorul sau reactorul, conform pilotmagazin.ro. Depunerile de gheaţă, zăpadă sau brumă pe suprafaţa exterioară a unei aeronave pot să afectaze zborul din cauza portanţei reduse, rezistenţei sporite care se creează la înaintare, precum şi a modificării caracteristicilor de stabilitate şi control. Avionul devine greu şi pierde din caracteristicile de zbor care-i dau siguranţă. Depunerile de gheaţă pot provoca blocarea componentelor mobile, cum ar fi profundorul, eleroanele, mecanismele de funcţionare a flapsurilor.
  • ACCIDENTUL AVIATIC de la Cluj. Povestea lui Adrian Iovan, pilotul care a evitat moartea tuturor pasagerilor

Degivrarea este procedura prin care cristalele de gheaţă, gheaţă, ţurţurii şi zăpadă sunt îndepărtate de pe fuselajul unei aeronave. Specialiştii spun că există două operaţiuni de dezgheţare a unei aeronave. Prima are loc înainte de delocare, iar cea de-a doua în timpul zborului. CLICK AICI PENTRU POZE DE LA LOCUL ACCIDENTULUI AVIATIC ”Aeronava este prevăzută cu sisteme de îndepărtare a gheţii, în zonele sensibile, adică bordurile de atac sau zonele de prim contact a aripilor, a suprafețelor portante cu fileurile de aer. Cu siguranţă un avion care pleacă cu gheaţă la bord până nu ajunge în aer plat nu va scăpa de acea gheaţă”, a afirmat pilotul Sergiu Habago.

  • ACCIDENTUL de la Cluj. Medicii își pun viața în pericol zburând cu un AVION vechi de 45 de ani
Expertul în aviaţie Sorin Stoicescu a declarat pentru TVR că tabloul complet va fi disponibil abia după audierea copilotului. "Este una din ipoteze, să fi fost givrajul. Copilotul este în viaţă, el va putea spune cu precizie care au fost manevrele şi ultimele evoluţii ale aeronavei. Pe de altă parte, Comisia de investigaţie de la Ministerul Transporturilor va stabili clar cauza cea mai probabilă a producerii acestui eveniment. Este cert că pilotul a luat legătura cu organele de trafic şi a solicitat să coboare sub plafon, bănuiesc, pentru că nu avea vizibilitate", a spus Sorin Stoicescu.  CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE! Citiți și alte articole pe această temă:
  • CUTREMURĂTOR. PRIMUL LOCALNIC care a ajuns la EPAVA AVIONULUI: "Noi i-am găsit într-o oră şi jumătate fără GPS, fără nimic"
  • Avionul în care a murit Adrian Iovan avea 37 de ani
  • ULTIMUL INTERVIU. Adrian Iovan: O viaţă ca-n filme. Aventurile unui PILOT MONDEN care A UCIS UN BORFAȘ și a MURIT pentru a SALVA mai multe VIEȚI| VIDEO
  • SALVAREA ERA ÎN HANGAR. Doctorii încă folosesc "conserve zburătoare" pentru transportul organelor, în timp ce aeronava de 1 mil euro le este interzisă
  • Cauzele ACCIDENTULUI aviatic din Munţii Apuseni. Adrian Iovan s-a apropiat prea mult de sol în încercarea de a dezgheța aripile aeronavei
  • ACCIDENTUL AVIATIC DIN APUSENI. Cine sunt medicii care au fost la un pas de moarte
  • ACCIDENTUL AVIATIC din Munții Apuseni. Mărturia unui supravieţuitor: "Botul e înfipt în pământ, iar coada e ridicată la patru metri"
  • Studenta care a murit în ACCIDENTUL aviatic din Apuseni era VOLUNTARĂ în cadrul programului de transplant
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO:
  • STENOGRAME. Cum se feliază CIOLANUL PUTERII pentru parlamentari. Deputatul Coman ”Auto”: ”Dacă ești prost, mori”
  • CUM au AJUNS BANII GAZPROM la Ioana Băsescu. MISTER ELUCIDAT
  • REPUBLICA CONSTANŢA. Cum a scăpat Nicuşor Constantinescu de procesul de corupţie în dosarul în care a fost acuzat de prejudicierea RAJA cu un milion de euro

TOP 3 CELE MAI POPULARE ARTICOLE:

  • TESTUL DE MINTE BOLNAVĂ. Fotografiile care iti arata daca te gandesti doar la sex
  • Nu se ştie ce este. Cum a ajuns o CROITOREASĂ VIETNAMEZĂ ameninţarea omenirii
  • Ce ţi se întâmplă când stai ONLINE. Efectele NEŞTIUTE ale timpului petrecut pe Internet