Panourile publicitare de la marginea drumurilor ar putea fi pentru transformate în case pentru persoanele fără adăpost. Un arhitect slovac propune crearea unor locuinţe pe piloni din aceste mari panouri de afişaj realizate deja în formă de V, tocmai pentru a fi vizibile de ambele părţi ale drumului.
Michal Polacek a proiectat o casă adăugând structurii panourilor publicitare, un al treilea panou, care formează un acoperiş şi un planşeu suspendat, pentru a închide astfel şi a acoperi ansamblul.
Arhitectul slovac estimează că aceste mici case triunghiulare, care cuprind o cameră, o mică bucătărie şi o baie cu duş, ar putea "ajuta persoanele fără adăpost să-şi reia o viaţă normală, să-şi găsească un loc de muncă şi ulterior o locuinţă mai decentă".
Căsuţele proiectului Gregory ar putea fi alimentate cu energie de panouri solare sau conectate la reţeaua stradală a oraşului. Costul construcţiei poate să fie acoperit din veniturile publicitare generate de panourile publicitare, consideră arhitectul.
"Ideea mi-a venit când un prieten mi-a arătat cu degetul într-o zi un panou publicitar şi mi-a spus că el ar putea locui acolo", precum şi din "dorinţa de a-i ajuta pe cei mai mulţi săraci", a declarat Michal Polacek.
Pentru moment, proiectul există doar pe hârtie, dar el este disponibil online gratuit pentru toţi cei care ar vrea să-l pună în practică.