Gelu Frunză, pilotul prăbuşit sâmbătă, la Comana, nu era câtuşi de puţin o persoană echilibrată, cum s-ar putea crede. Avea un temperament coleric şi imprevizibil
Sâmbătă seara, pilotul care a scăpat cu zile acum dpi ani şi jumătate dintr-un incident aviatic petrecut la Clinceni, a murit stupid. Invitat la nuntă fiind, s-a ridicat de la masă, s-a urcat în avion şi după zece minute s-a prăbuşit.
În mai 2010, o ştire a făcut "breaking news" la toate jurnalele de ştiri. Un pilot a survolat, trei ore, aeroportul de la Clinceni, până să aterizeze. Avioneta pierduse una din cele trei roţi la decolare. Alaltăieri, eroul de la Clinceni a murit stupid. Invitat la nuntă fiind, s-a ridicat de la masă, s-a urcat în avion şi după zece minute s-a prăbuşit.
Atunci, Gelu Frunză, după ce s-a lăsat greu convins să dea un interviu, a avut pe parcursul întâlnirii o reacţie greu de imaginat. Iritat de faptul că fotoreporterul EVZ a încercat să-l fotografieze cu roata ruptă a avionului său Zephir 2000, de fabricaţie cehească, cu care reuşise să aterizeze în siguranţă pe aeroportul din Clinceni, pilotul şi-a desfăcut, cu un gest greu anticipabil, combinezonul de aviator şi, spre surprinderea noastră, s-a descheiat la şliţ şi şi-a dat pantalonii jos, aproape urlând la ziarişti: "Ce, bă, credeţi că îi faceţi poze lu' Rambo? N-a de-aicea! Şi să nu mai scrieţi nimic! Că nu dau voie să mă faceţi erou!". De menţionat că interviul se petrecea la câteva zile după ce Gelu Frunză făcuse turul televiziunilor unde se prezentase în uniformă de aviator!Pe drumul spre aerodromul Clinceni a vorbit non-stop. De o stranie modestie, nu a prea vrut să povestească despre el. S-a lăudat cu studiile sale, mai puţin cu performanţele de pilot.
Un pilot prea nervos
Ne-a invitat să zburăm cu el, cu alt avion, însă era exact acelaşi tip de aeronavă cu care fusese implicat în accidentul care era să-l coste viaţa pe el şi pe elevul său. Acceptasem. Dintr-odată, i-a sărit ţandăra. Personal, mi-a fost puţină teamă l-a vederea comportamentului său. Am plecat la redacţie şi am publicat reportajul, fără să menţionăm ieşirile sale, pe care le-am pus pe seama şocului prin care a trecut.Că era o persoană ciudată este sigur. De suferinţe psihice nu se ştie să fi avut şi e de presupus că era apt mental, din moment ce avea voie să piloteze avioane.
A vrut să fure mireasa
20 octombrie 2012. S-a spus că, băut fiind, ar fi vrut să fure mireasa la o nuntă din Comana. Cert e că acest lucru nu s-a întâmplat, fapt confirmat de proaspăta căsătorită. Femeia, pe nume Irina Cojocaru, a declarat pentru B1 TV că nu ştie cum şi când a plecat Gelu Frunză de la nunta sa. Mireasa, îndoliată şi cu lacrimi în ochi, a vorbit despre pilotul decedat, relatând mai mult ce s-a întâmplat după ce nişte nuntaşi au anunţat că un avion a căzut în apropiere: "Era lucid şi vorbea cu noi. I-am zis că are un picior zdrobit... L-am ţinut, până a venit ambulanţa, la 45 de grade, aşa cum l-am găsit. Când l-au luat era tot lucid. Nu ştiu dacă a băut, dar nici vorbă să fure mireasa cu avionul, aşa cum s-a spus!".
Ginerele, Marian Cojocaru, prieten de-al lui Frunză, preşedinte al clubului Sportiv Moto Fly Ro, spune că e distrus: "Parcă sunt mort pe interior! N-a făcut ce trebuie! Ştia ce are de făcut, că era pilot instructor! S-a ridicat de la masă şi a spus că merge până la budă. N-a durat mai mult de zece minute şi a dat colţu'!". La întrebarea dacă Frunză era băut sau nu, Marian Cojocaru s-a enervat: "Ce mă luaţi ca pe un infractor!? Nu mai pot să vorbesc!".
Irina Cojocaru, mireasa de la Comana, a scăpat cu viaţă. Norocul ei că n-a fost furată de Gelu Frunză
Mâine, trupul neînsufleţit al lui Gelu Frunză va fi examinat la IML şi se va stabili dacă fostul pilot-instructor consumase băuturi alcoolice înainte să se urce în avion în puterea nopţii!
S-a spus că Gelu Frunză ar fi vrut să fure mireasa cu avionul şi că ar fi băut înainte de a urca la manşă
51 de ani avea Gelu Frunză, pilotul care s-a prăbuşit sâmbătă seara la Comana. Avea patru facultăţi şi a fost profesor universitar
"Nu eu sunt eroul! Realizezi ce s-ar fi întâmplat dacă veneam la aterizare fără să ştiu că n-am o roată?". GELU FRUNZĂ, pilot - mai 2010
"Nu vă uitaţi la mine ca la un pilot obişnuit!"
Gelu Vasile Frunză s-a născut în judeţul Neamţ şi a copilărit pe lângă Hanul Ancuţei, în comuna Boteşti. A terminat Fizica Atomică la Măgurele, are un masterat în Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică la ASE, a terminat Academia de Aviaţie de la Băneasa şi, ca să nu se plictisească, a făcut şi Facultatea de Drept. Frunză a fost patronul unei firme de IT şi a predat ca profesor la mai multe universităţi din România şi, ca profesor-invitat, a ţinut prelegeri şi în instituţii similare de peste Ocean. Gelu Frunză a avut şi o şcoală de pilotaj, unde era pilot-instructor. Din 2005, era şi inspector de zbor.
Primul contact cu văzduhul l-a avut la 16 ani. Gelu a sărit mai întâi cu paraşuta. Pe blat: "A fost împotriva voinţei alor mei", declara pentru EVZ, în mai 2010, pilotul care a murit alaltăieri. A urmat apoi cursuri de planorism şi, la 17 ani, a ajuns la manşa unui ZLIN, tot avion cehesc. Cum a reuşit fără semnătura părinţilor n-a spus: "Nu e educativ! Nu vă uitaţi la mine ca la un pilot obişnuit. N-am avut modul de instruire standard!", recunoştea, atunci, Gelu Frunză: "Pentru mine, pilotajul a fost şi rămâne o pasiune. Mulţi îl fac pentru bani sau ca să iasă în evidenţă".
Salvatorul de acum doi ani şi doza sa de nebunie
La începutul lunii mai, în 2010, Gelu Frunză a reuşit să ţină o ţara întrega cu sufletul la gură. Rămas fără una din cele trei roţi ale avionului său la decolare, a zburat ore în şir deasupra aeroportului de la Clinceni până a terminat benzina şi a reuşit să aterizeze în siguranţă, împreună cu elevul său. Este limpede că avea stofă de pilot. A decolat de pe pista înierbată a aerodromului "Aurel Vlaicu" de la Clinceni, de lângă Bucureşti, puţin după ora trei după-amiaza: "Am auzit un zgomot anormal în stânga şi o vibraţie în aripă. L-am întrebat pe Alin, pilotul aflat în instrucţie, şi mi-a confirmat. În 40 de secunde am fost anunţat de Cristian Gherghel, un pilot de linie aflat în pregătire la sol, că am pierdut o roată. Fusese avertizat de Iulian Prescură, un tehnician care lucra la un avion, că i se păruse că a căzut ceva din avion. A fost singurul care a observat. Împreună cu alt pilot, Gică Pescariu, au verificat şi au luat decizia să mă anunţe de pe staţia unui avion, fără să alerteze turnul de control. Au încercat pe o frecvenţă diferită de cea standard. Să nu creeze panică! Oamenii aceştia mi-au salvat viaţa! Nu eu sunt eroul! Realizezi ce s-ar fi întâmplat dacă veneam la aterizare fără să ştiu că n-am o roată?".
Televiziunile au dat năvală peste el. Toate showurile de divertisment şi buletinele de ştiri l-au prezentat, zile în şir, ca pe un "erou al aerului"! Frunză a declarat atunci, modest, că: "Suntem antrenaţi să facem aterizări de urgenţă. N-a fost un incident, doar un accident!".
Gelu Frunză era supărat pe televiziuni: "Toate au fost doar antrenamente pentru aterizarea finală. Nici prin cap nu mi-a trecut să aterizez până nu scăpam de combustibil. Am văzut după aia înregistrările de la televizor. Toţi au spus numai aberaţii, la Pro, la Realitatea, la Antenă... Singurul care şi-a dat seama a fost Iovan! După aia m-au chemat în emisiuni de manelişti. Dacă ştiam ce iese, nu mă duceam! Ceea ce am făcut eu ar fi făcut 90% dintre piloţii pe care îi cunosc".