A şasea minune a Germaniei

Audi începe în octombrie livrarea noului model A6 facelift.

Efoarte greu să vă cumpăraţi o maşină. Dintre sute de variante, trebuie să alegeţi doar una. Dar ce faceţi când şi cea pe care aţi declarat-o câştigătoare - după lungi discuţii cu iubita, prietenii, propria conştiinţă şi angajaţii de la bancă - poate fi echipată cu zece motoare diferite?

Nu e doar o ipoteză, e o provocare lansată de Audi. Pornind de la modelul A6, autoturism consacrat prin eleganţă şi linii clasice, producătorii germani au lansat o nouă generaţie, facelift. Aceasta vine ca un posibil cântec de lebădă dacă informaţia conform căreia anul 2011 va înseamna sfârşitul carierei începute în urmă cu patru ani de A6.

Preţ onorabil

Deşi titulatura sugerează schimbări majore în ceea ce priveşte designul exterior, cele patru variante de caroserie - Sedan, Avant, AllRoad şi S-line - nu au suferit atât nişte „operaţii estetice“, cât tehnice. Sesizabile sunt doar redimensionarea spoilerului frontal şi cadrarea diferită a proiectoarelor de ceaţă, elemente care amintesc foarte bine de „fratele mai mic“, A4. De asemenea, în urma procesului de remodelare, a fost păstrată şi iluminarea cu leduri, sistem devenit deja carte de vizită pentru Audi.

Panoul de instrumente are o nouă grafică, iar în dotarea standard intră şi cea mai ingenioasă generaţie a sistemului MMI (MultiMedia Interface), care combină echipamente audio, de navigaţie şi un hard disk de 40 GB pentru stocarea de date. Afişajul a fost şi el îmbunătăţit, noul A6 lăudându-se cu un display de 7 inchi.

La un preţ puţin diferit faţă de modelul precedent, noul Audi mizează pe motoare mai puternice, mai sigure şi mai puţin costisitoare. Versiunea de intrare în gamă a propulsorului de 2.0 litri cu 170 de cai-putere este de 34.200 de euro, sumă valabilă pentru piaţa germană.

Zece stele

„Licitaţia“, la care participă şase motoare pe benzină şi patru pe motorină, e deschisă de motorul TFSI de 2.0 litri cu 170 de cai-putere. Acesta are şi un corespondent diesel, ajutat de sistemul „turbo“ să nu piardă startul. La polul opus, variantele forte. Pentru cei care preferă un motor agil şi nu găsesc o problemă consumul de combustibil, există „benzinarul“ V8 4.2 FSI cu 350 de cai-putere. Pentru fanii diesel, inginerii germani pun la bătaie două propulsoare V6 TDI. Unul de 2.7 litri cu 190 de cai-putere, alături de superiorul său de 3.0 litri şi 240 CP, o noutate cu care varianta facelift suflă în ceafa concurenţilor direcţi din segmentul C premium, BMW Seria 5 şi Mercedes Clasa E. Cel mai puternic motor diesel este capabil de o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. Viteza maximă însă este limitată electronic la 250 km/h.