La sfârșitul lunii august 2022, un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit în apa lacului de la Colibița, județul Bistrița Năsăud, iar un pilot foarte experimentat a murit, la impactul avionului cu apa. În avion se mai afla un pasager care a scăpat, miraculos, cu viață.
Accidentul aviatic s-a produs în data de 28 august 2022, pe raza județului Bistrița Năsăud, pilotul avionului fiind unul foarte experimentat.
Inspectorii de la Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile au stabilit că incidentul s-a datorat unor manevre periculoase făcute de pilotul Mircea Ionașcu, care au dus la ruperea unei bucăți dintr-o aripă la contactul cu apa.
”După decolare aeronava a urmat un traseu direct spre lacul Colibița. La ajungerea în zonă aeronava a survolat o parte din latura nordică a lacului, după care pilotul a inițiat un viraj pe dreapta, cu unghi mare de înclinare, în coborâre, cu intenția de a intra pe lac pe o direcție probabilă de la est la vest și la o înălțime mică față de suprafața apei. Pe timpul efectuării virajului, aeronava a atins cu vârful planului drept suprafața lacului. Ca urmare a acestui prim contact vârful planului drept s-a rupt, iar aeronava a pierdut brusc din viteză, concomitent cu o evoluție înclinată pe partea stângă, care a condus la un contact dur cu apa pe această parte”, se arată în raport.
Turiștii au fost primii care au ajuns la fața locului
Pe lacul Colibița, la momentul prăbușirii avionului, se aflau mai multe bărci cu turiști. De altfel, mai susțin inspectorii de la Siguranța Aviației Civile, aceștia au ajuns primii la fața locului și au acordat ajutorul medical de urgență.
”Pasagerul aeronavei a fost prima persoană salvată, ulterior a fost scos și pilotul din epava care plutea. În acest accident pasagerul a scăpat nevătămat, dar pilotul a decedat înainte de a fi transportat la spital”, se mai arată în raport.
Pilotul Mircea Ionașcu, avea 61 de ani, și era decedat, la fața locului. Pasagerul a fost transportat la spital, fără răni grave.
Avionul era de tipul Legend 540, și avea doar 364 de ore de zbor, fiind unul nou, din punct de vedere al aviației civile.
Inspectorii de la AIASAC au anunțat că un raport complet va fi întocmit în perioada următoare, și că acesta va fi dat publicității.