A fost găsită cutia neagră a MiG-ului 21 Lancer | VIDEO
- Adam Popescu
- 2 noiembrie 2010, 18:26
Surse din cadrul comisiei care anchetează accidentul aviatic de ieri de la Câmpia Turzii, în urma căruia piloţii Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram şi-au pierdut viaţa, au declarat pentru EVZ că în cursul nopţii a fost recuperată cutia neagră a avionului de tip Mig 21 Lancer.
Cutia neagră a fost trimisă la Bucureşti pentru ca experţii în aeronautică să poată stabili cauzele care au dus la producerea tragediei.
- DEZBATERE EVZ: Cum poate fi oprită ruleta rusească a MiG-urilor?
Surse din rândul anchetatorilor au declarat pentru EVZ că avionul MiG 21 Lancer s-a prăbuşit la şapte minute după decolare, într-un unghi de 45 de grade, ceea ce indică faptul că accidentul s-a produs din cauza unor probleme de natură tehnică, cel mai probabil motorul avionului oprindu-se în aer şi având drept efect scăderea portanţei aeronavei.
Potrivit piloţilor militari, avioanele de tip MiG 21 Lancer nu au aproape deloc portanţă, iar atunci când li se opreşte motorul se prăbuşesc direct, spre deosebire de celelalte aeronave folosite de forţele NATO. Nu s-au putut catapulta
Anchetatorii au mai stabilit şi faptul că piloţii nu au avut niciun fel de comunicare cu solul şi că nu s-au putut catapulta din cauza faptului că avionul era cu carlinga spre pământ. În plus, aeronava se afla la doar 40-45 de metri deasupra pământului, distanţa de siguranţă pentru catapultare fiind de minimum 200 de metri. Comisia de anchetă a mai stabilit şi faptul că primul impact al avionului cu solul a fost în curtea unui localnic, motorul avionului fiiind apoi proiectat la o distanţă de 100 de metri, într-un lan de porumb, iar rămăşiţele aeronavei împrăştiindu-se pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi. Vor fi înmormântaţi joi
Echipele de anchetatori au căutat toată noaptea rămăşiţele celor doi piloţi, care au fost împrăştiate pe o distanţă de câteva sute de metri. Cei doi piloţi vor fi înmormântaţi, cu onoruri militare, în cursul zilei de joi. 13 piloţi morţi în aproape 20 de ani
O statistică oficială a accidentelor în care au fost implicate avioane de tip MiG 21 Lancer nu există, însă surse din cadrul armatei vorbesc despre aproximativ 20 incidente în urma cărora şi-au pierdut viaţa 13 militari. Nici în privinţa cauzelor care au dus la aceste tragedii nu există o statistică clară, aceleaşi surse vorbind însă despre o pondere destul de mare a defecţiunilor tehnice.
1993. Două MiG-uri 21 lancer s-au ciocnit în aer, ambii piloţi decedând.
1994. În decursul anului au avut loc patru accidente în care a fost implicat acest tip de avion, două dintre ele soldate cu moartea piloţilor.
1995. Două avioane de tip MiG s-au prăbuşit, alţi doi piloţi pierzându-şi viaţa într-unul dintre accidente.
1997 - 2001. În decurs de cinci ani, şase avioane de acest tip au fost implicate în diverse incidente, din fericire fără victime.
2002. Un pilot al unui avion MiG 21 Lancer şi-a pierdut viaţa, iar alte trei avioane au fost implicate, în acelaşi an, în diverse incidente.
2003. Încă un militar şi-a pierdut viaţa la bordul unui MiG 21 Lancer.
2004. Două avioane de vânătoare s-au ciocnit în zbor, piloţii salvându-se prin catapultare.
2005. Un MiG 21 Lancer s-a prăbuşit într-o zonă mlăştinoasă, fără a exista însă şi victime.
2006. Un alt pilot a murit după ce s-a catapultat dintr-o aeronavă de acest tip care s-a prăbuşit.
2007. Un Mig 21 Lancer a aterizat forţat, pilotul fiind rănit în urma impactului.
2010. Doi piloţi şi-au pierdut viaţa în urma prăbuşirii avionului de tip MiG 21 Lancer.