SERVICE PERSONAL: Oprirea motorului in timpul mersului (III)

SERVICE PERSONAL: Oprirea motorului in timpul mersului (III)

Va raspunde Cristian George Pop, inginer.

Care sunt cauzele opririi motorului in timpul mersului? O mare parte din autoturisme folosesc aceeasi curea pentru antrenarea alternatorului si a pompei de apa. Ruperea sau patinarea curelei (datorata aparitiei in zona a uleiului sau a lichidului de racire) este sesizata cu intarziere. Desi la modelele noi exista un calculator de retea ce monitorizeaza toti consumatorii electrici, deconectandu-i pe cei care nu sunt vitali atunci cand energia electrica disponibila se diminueaza, ar fi indicat sa urmaresti martorul de pe bord ce avertizeaza asupra problemelor instalatiei de incarcare (inclusiv defectiuni la nivelul regulatorului de tensiune sau a componentelor alternatorului - punte redresoare, infasurare rotor, stator).

Supraincalzirea motorului (termostat blocat in pozitia inchis, pierderea lichidului de racire, colmatarea radiatorului sau a canalizatiilor interne ale blocului sau ale chiulasei, blocarea ori neantrenarea pompei de apa, nefunctionarea electroventilatorului) sau ungerea deficitara (consumul ori pierderea uleiului, uzura pronuntata a danturii pinioanelor, arbore sau pinion antrenare rupt, canalizatii ungere obturate) sunt fenomene care se pot interconditiona si pot conduce la griparea motorului si la oprirea acestuia.

In cazul spargerii volantei bimasice se intrerupe fluxul de putere catre roti si/sau se blocheaza motorul. Loviturile la nivelul postarzatorului catalitic sau arderile (exploziile) intarziate in evacuare (defectiuni ale aprinderii, amestec bogat, avans incorect) pot sparge elementul ceramic. Primele simptome sunt pierderea puterii, cresterea consumului si a poluarii, urmand oprirea motorului datorita imposibilitatii evacuarii gazelor arse.  

Ne puteți urmări și pe Google News