Aviaţia trebuie să renunţe treptat la combustibilii fosili în favoarea ecologicei energii nucleare. Un alt avantaj este că avionul de pasageri cu reactor nuclear "ataşat" nu va trebui să facă escale de realimentare.
Ian Poll, profesor al Universităţii Cranfield şi şef al proiectului Omega (finanţat de guvernul britanic), crede că soluţia nucleară este cea mai potrivită pentru intensul trafic aerian de astăzi.
Primul avantaj ar fi evitarea aterizărilor pentru realimenare, fiind posibile chiar şi călătorii nonstop de genul Oslo - Sydney. Un alt mare plus, având în vedere intensele discuţii referitoare la schimbarea climatică, este că avionul cu propulsie nucleară nu ar înregistra emisii de carbon.
"Ne trebuie nu model care nu este alimentat cu kerosen şi cred că avioanele cu propulsie nucleară sunt răspunsul până în anul 2050. Succesul unui astfel de proiect a fost demonstrat în urmă cu 50 de ani, dar cred că vor mai dura încă 30 pentru a convinge lumea de necesitatea unei astfel de soluţii", a adăugat Poll pentru The Times.
Principală problemă se leagă de pericolul pe care îl constituie reactoarele. Potrivit cercetătorilor, în cazul unui accident, aceste reactoare ar urmă să fie paraşutate.
Statele Unite şi Uniunea Sovietică au testat avioane militare cu propulsie nucleară încă din anii '50.